//
کدخبر: ۳۴۴۸۵۵ //

افزایش قیمت نفت در پی کاهش ذخایر آمریکا و تنگنای عرضه

قیمت نفت متاثر از کاهش ذخایر نفت آمریکا، تنگنای عرضه جهانی و نگرانی از تحریم صادرات روسیه افزایش یافت به نحوی که نفت خام برنت با افزایش ۱ دلار و ۷۷ سنت به ۱۱۷ دلار و ۲۵ سنت و نفت خام وست‌تگزاس اینترمدیت با افزایش ۱ دلار و ۵۱ سنت به ۱۱۰ دلار و ۷۸ سنت در هر بشکه رسید.

افزایش قیمت نفت در پی کاهش ذخایر آمریکا و تنگنای عرضه
به گزارش فرتاک نیوز،

 بازار نفت از آغاز درگیری روسیه و اوکراین متلاطم بوده است و احتمال تحریم‌های بیشتر آمریکا و اتحادیه اروپا علیه روسیه به عنوان دومین کشور صادرکننده نفت خام بر فرازوفرودهای این بازار افزوده است.

قیمت نفت دیروز (سه‌شنبه) به دلیل احتمال موافقت نکردن اتحادیه اروپا برای تحریم نفت روسیه کاهش یافت. با وجود این، گفته می شود جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا قرار است فردا (پنجشنبه، چهارم فروردین) و همزمان با حضور در نشست اضطراری سران کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در بروکسل تحریم‌های بیشتری را علیه روسیه اعلام کند. 

وندانا هری، بنیانگذار موسسه تحلیل بازار نفت وندا اینسایت می‌گوید: قیمت نفت طی هفته جاری به همین شکل با افزایش و کاهش روبرو خواهد بود به ویژه در روز پنجشنبه و همزمان با نشست سران ناتو. اما در صورتیکه اتحادیه اروپا با تحریم صادرات نفت روسیه موافقت نکند شاهد ثبات و کاهش قیمت نفت خواهیم بود. با وجود این نگرانی از بابت عرضه تا وقتی درگیری روسیه و اوکراین ادامه داشته باشد، متوقف نخواهد شد. 

آخرین داده های گروه صنعتی موسسه نفت آمریکا نشان داد، ذخایر نفت خام آمریکا به عنوان بزرگ‌ترین مصرف کننده نفت ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه طی هفته منتهی به ۱۸ مارس (۲۷ اسفند ۱۴۰۰) کاهش یافت .

آمار رسمی دولت آمریکا از ذخایر نفت این کشور امروز و توسط اداره انرژی این کشور منتشر می‌شود. 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۴۸۵۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان