//
کدخبر: ۳۴۳۴۶۷ //

واردات قیمت گوشت را پایین می‌آورد؟

رییس اتحادیه فروشندگان گوشت اهواز در خصوص بحث واردات گوشت قرمز به کشور گفت: اگر گوشت گوسفندی که قرار است وارد شود، بین مردم توزیع و سپس مردم از آن استقبال کنند، قطعا تاثیری در کاهش قیمت خواهد داشت.


واردات قیمت گوشت را پایین می‌آورد؟
به گزارش فرتاک نیوز،

سید اصغر حسینی بهارانچی در خصوص دستور دولت برای واردات گوشت گرم گوسفندی تا سقف ۱۰ هزار تن اظهار کرد: اگر گوشت وارداتی را بین مردم توزیع کنند و به دست فروشندگان برسد و مردم از واردات گوشت گوسفندی استقبال کنند و خرید گوشت با قیمت بالا از مغازه‌های قصابی کمتر شود، قطعا تاثیری در کاهش قیمت گوشت در بازار اهواز خواهد داشت.

وی افزود: اما اگر مردم استقبال نکنند و یا دولت آن را در بازار توزیع نکند، تاثیری بر قیمت گوشت نخواهد داشت.

رییس اتحادیه فروشندگان گوشت اهواز با بیان اینکه قیمت هر کیلوگرم گوشت نسبت به هفته گذشته، تغییری نکرده و همان قیمت ۱۵۰ هزار تومان است، تصریح کرد: قصاب گوشت گوسفندی را با قیمت بالا می‌خرد و با قیمت بالا نیز به فروش می‌رساند.

حسینی بهارانچی بیان کرد: وضعیت بازار راکد است و به علت گرانی گوشت، توان خرید مردم بسیار پایین آمده است.

وی با اشاره به اینکه در بازار کمبود دام کشتاری وجود دارد، تصریح کرد: مسئولین باید ورود دام را از استان‌های دیگر به استان‌ خوزستان و مخصوصا اهواز، آزاد کنند.

حسینی بهارانچی گفت: عده‌ای از فروشندگان، دام را با قیمت منصفانه به قصاب می‌فروشند و عده‌ای نیز گران‌فروشی می‌کنند و دام را ۱۰ تا ۲۰ هزار تومان گران‌تر به واحدهای قصابی به فروش می‌رسانند.

به گزارش ایسنا، امروز معاون وزیر جهادکشاورزی در نامه‌ای به شرکت پشتیبانی امور دام اعلام کرد با توجه به افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار و به جهت تنظیم بازار، این شرکت یا بخش خصوصی نسبت به واردات گوشت گرم گوسفندی تا سقف ۱۰ هزار تن در اسرع وقت اقدام کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۳۴۶۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان