//
کدخبر: ۳۴۲۹۸۶ //

سود سهام عدالت چه شد؟

اکنون پرداخت سود سهام عدالت سال ٩٩ در انتظار واریزی‌های هفت شرکت است و بر اساس وعده‌های داده شده قرار بر این است تا به محض واریز منابع توسط شرکت‌ها سود این سهام به حساب سهامداران واریز می‌شود. این ۷ شرکت بورسی کدامند؟

سود سهام عدالت چه شد؟
به گزارش فرتاک نیوز،

با توجه به نزدیک شدن به هفته سوم اسفند ماه و نیز تلاش شرکت سپرده گذاری مرکزی در راستای وعده‌های داده شده برای پرداخت سود سال ٩٩ سهام عدالت، همچنان تعدادی از شرکت‌ها با سهل انگاری‌های خود هیچ سودی را به حساب شرکت سپرده گذاری مرکزی واریز نکرده‌اند و با این اقدام خود مانع از پرداختی‌های سود سهام عدالت به سهامداران شده‌اند.

این در حالی است که احسان خاندوزی وزیر اقتصاد نیز در هفته‌های گذشته اعلام کرده بود بر اساس مصوبه شورای عالی بورس سود سهام عدالت تا پایان سال به حساب سهامداران عدالت واریز خواهد شد.

سود سهام عدالت چقدر است؟

قرار بر این بود که دارندگان پرتفوی ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت، حدود ۵۵۰ هزار تومان سود سهام عدالت مربوط به عملکرد سال ۱۳۹۹ را دریافت کنند و سود سهام عدالت برای اشخاصی که دارای پرتفوی یک میلیون تومانی سهام عدالت هستند، حدود یک میلیون تومان باشد.

اکنون پرداخت سود سهام عدالت سال ٩٩ در انتظار واریزی‌های هفت شرکت است و بر اساس وعده‌های داده شده قرار بر این است تا به محض واریز منابع توسط شرکت‌ها سود این سهام به حساب سهامداران واریز می‌شود.

بررسی ها نشان می دهد که تعداد هشت شرکت در چند روز گذشته موفق به واریز سود کامل سهام به حساب شرکت سپرده گذاری نشده بودند که شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس روز چهارشنبه (۱۱ اسفند) با پرداخت بیش از ۶.۵ هزار میلیارد تومان سود به حساب شرکت سپرده گذاری از فهرست شرکت‌های بدحساب خارج شد و تعداد این شرکت ها به هفت شرکت کاهش یافت.

طبق آخرین آمار ارائه شده؛ تاکنون سه شرکت شامل گروه مپنا، صنایع سیمان دشتستان و نیز مخابرات ایران هیچ پولی را به حساب شرکت سپرده گذاری پرداخت نکرده‌اند و سبب کُندی و تاخیر برای پرداخت سود به حساب سهامداران شده‌اند.

همچنین اشاره به این نکته ضروری است که شرکت مخابرات ایران برای دومین سال متوالی، سود مشمولان سهام عدالت را به شرکت سپرده گذاری پرداخت نکرده است.

براساس اطلاعات پرتفوی شرکت‌های سرمایه پذیر ۳۴ درصد از سهام شرکت سیمان دشتستان، ۲۰ درصد از سهام شرکت مخابرات ایران و ۲۶ درصد از سهام شرکت مدیریت پروژه‌های نیروگاهی ایران مپنا به دارندگان سهام عدالت تعلق دارد.

در کنار سه شرکت نامبرده، چهار شرکت فولاد مبارکه اصفهان، فولاد خوزستان، پالایش نفت بندرعباس و نیز پالایش نفت تبریز فقط بخشی از سود خود را پرداخت کرده‌اند و شرکت سپرده گذاری در انتظار پرداخت هر چه سریعتر باقیمانده سود این شرکت‌ها است تا بتواند در هفته پیش رو به وعده داده شده عمل و سود سهامداران را به حساب آن‌ها واریز کند.

گفتنی است این ۷ شرکت در پرداخت سود سهام عدالت بدقولی کرده‌اند در حالی که این سود حق‌الناس است و مدیران این شرکت‌ها باید جوابگوی ۴۹ میلیون سهامدار عدالت باشند.

پرداخت سود سهام عدالت در هفته سوم اسفند ماه

چندی پیش «محمد باغستانی»، مدیر عامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه از پرداخت سود سهام عدالت در هفته سوم اسفند ماه خبر داد و اعلام کرد: سال گذشته به دلیل عدم واریزی سود سهام از سوی شرکت‌های سرمایه‌پذیر، سود سهامداران در ۲ مرحله پرداخت شد، اما امسال در تلاش هستیم با همکاری شرکت‌های سرمایه پذیر همه سود‌ها را یکجا دریافت و در یک مرحله پرداخت کنیم.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۲۹۸۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان