//
کدخبر: ۳۴۲۴۴۹ //

پرداخت ۷۵ درصد مطالبات تعاونی های سهام عدالت در اسرع وقت

وزیر کار گفت: در بحث پرداخت حقوق تعاونی‌های سهام عدالت با همکاری و هماهنگی وزارت امور اقتصاد و دارایی مقرر شد ۷۵ درصد مطالبات آنها در اسرع وقت پرداخت شود.

پرداخت ۷۵ درصد مطالبات تعاونی های سهام عدالت در اسرع وقت
به گزارش فرتاک نیوز،

حجت الله عبدالملکی در اولین جلسه بررسی سند توسعه بخش تعاون اظهار کرد: در مدت ۶ ماه اخیر خط اعتبار ۲ هزار میلیارد تومانی برای تعاونی‌ها با همکاری بانک توسعه تعاون و صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون ایجاد شده است؛ همچنین ۱۱ مرکز نوآوری بخش تعاون و ۹ شرکت تعاونی دانش بنیان شکل گرفته است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از حل مشکل ۶۰۰ تعاونی طی این مدت خبر داد و افزود: در بحث پرداخت حقوق تعاونی‌های سهام عدالت با همکاری و هماهنگی وزارت امور اقتصاد و دارایی مقرر شد ۷۵ درصد مطالبات آنها در اسرع وقت پرداخت شود.

وی گفت: ۱۲۴۰ شرکت تعاونی در شش ماه اخیر تشکیل شد که این تعداد تعاونی بیش از ۲۸ هزار فرصت شغلی به وجود آورده اند.

عبدالملکی با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم اجرای سند تعاون را به طور جدی پیگیری خواهیم کرد، افزود: از جمله اهداف پیش بینی شده در سند توسعه تعاون را، ایجاد سامانه مشوق‌ها و حمایت‌ها، اجرای مقدماتی سرویس نقل و انتقال الکترونیکی عضویت در شرکت‌های تعاونی و تدوین شاخص‌های ارزیابی دستگاه‌های اجرایی در اجرای سند توسعه بخش تعاون است.

وی با بیان اینکه گزارش دستگاه‌های مختلف در حوزه تعاون توسط وزارت کار در انتهای بهار سال ۱۴۰۱ ارائه می‌شود، گفت: تاکنون فرهنگ اساسی تعاون و اعتقاد به تعاون شکل نگرفته است و در این زمینه، مخاطب اول مسئولان هستند. اگر مسئولان به تعاون باور داشته باشند این فرهنگ، ساری و جاری می‌شود لذا در وزارت تعاون اعلام کردیم اصل بر فعالیت تعاونی است و حتماً پیگیری می‌کنیم که این فرهنگ نهادینه شود.

۱۰۰۰ تعاونی مصرف داریم

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش نیز در این جلسه با بیان اینکه باید از ظرفیت بخش تعاون برای فرهنگ سازی در دانش‌آموزان استفاده کنیم، اظهار کرد: در تمام شهرستان‌ها و مناطق کشور حدود ۱۰۰۰ تعاونی مصرف داریم؛ همچنین ۷۰۰۰ هنرستان و حدود ۲۰۰۰ کانون فرهنگی تربیتی و پرورش فکری کودکان و نوجوانان در کشور داریم که هر کدام از آنها می‌تواند یک تعاونی داشته باشد.

وی ادامه داد: صرفنظر از تشکیل تعاونی در هنرستان‌ها و همچنین تعاونی‌های آموزشگاهی می‌توانیم به دانش آموزان اجازه بدهیم غیر از بوفه مدرسه، یک تعاونی تشکیل بدهند مثلاً دانش آموزان ابتدایی یک تعاونی برای فروش ماسک راه اندازی کنند.

نوری با بیان اینکه تعاونی‌ها در وزارت آموزش و پرورش آن کارآمدی لازم را نداشتند، گفت: با بررسی‌های که کردیم تعاونی‌ها در جامعه هم کارآمد نبودند ولی بخشی از اقتصاد کشور به شمار می‌روند.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: باید قوانین و مقررات متناسب با تعاونی‌ها را تنظیم کنیم و وزارت آموزش و پرورش این آمادگی را دارد.

به گفته وی، در حال حاضر در شبکه شاد ۱۱ میلیون نفر به عنوان بازیگران خدمات گیرنده مطرح هستند که می‌توانیم از بستر تعاون برای تولید محتوا در این زمینه استفاده کنیم تا در آینده به خوبی ظهور و بروز داشته باشد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۲۴۴۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان