//
کدخبر: ۳۴۱۴۵۸ //

چهار دیواری هایی با قیمت نجومی!

یکی از مهم ترین دل مشغولی های کنونی بسیاری از خانواده های کشورمان موضوع مسکن است، به طوری که اغلب با موضوع قیمت های نجومی برای خرید یا اجاره بهای سرسام آور روبه رو هستند و موضوع مسکن را به یک معضلی جدی تبدیل کرده است.

چهار دیواری هایی با قیمت نجومی!
به گزارش فرتاک نیوز،

نبود ثبات در قیمت مسکن همه اقشار را آسیب پذیر کرده است.م _ افراسیاب مشاور املاک در ارومیه ضمن ابراز تاسف از اینکه تعداد زیادی از خانوارهای ایرانی زیر خط فقر مسکن به سر می‌برند، ادامه داد: خانواده‌هایی که بخش عمده درآمد ماهانه یا سالانه خود را صرف اجاره بها و هزینه‌های مرتبط با تهیه مسکن می‌کنند فقیران مسکن محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه تحصیلات عمران تمام کرده و مدتی در کار ساخت و فروش مسکن بوده است، علت تغییر شغل خود را بالا رفتن قیمت مصالح ساختمان و ضرر ده بودن این عرصه عنوان کرد و گفت: متاسفانه نبود ثبات در قیمت مسکن همه اقشار را آسیب پذیر کرده است.

افراسیابی با بیان اینکه فعالیت در این زمینه آشفتگی های خاص خود را دارد، گفت: روزی نیست که زوج جوان یا خانواده هایی با چندین سال عقبه به ما برای اجاره خانه مراجعه کنند، ولی نتوانیم متناسب با بودجه آنها موردی را معرفی کنیم.

وی بر لزوم تلاش دولت برای عمل به وعده هایش تاکید کرد و گفت: چنانچه مردم درآمد مکفی داشته باشند می توانند با عزت نفس زندگی کنند ولی در حاضر اقشار زیادی با فشار اقتصادی گذر ایام می کنند.

پیش بینی رشد قیمت مسکن در سال آینده

مهسا خاکی کارشناس حوزه مسکن ضمن ابراز تاسف از پیش بینی رشد سرسام‌آور قیمت مسکن در سال آینده، خاطرنشان کرد: تورم افسارگسیخته به هیچ عنوان به نفع کسی نیست چون رکود را به ارمغان می آورد.

وی با بیان اینکه طی چهار سال گذشته انتظارات جامعه از سیاست‌های بخش مسکن تحقق نیافته است، گفت: اما امیدوار هستیم، که با تغییر نگرش‌ها قدم‌های موثر و مفیدی برداشته شود، که به حال همه مفید باشد.

وی خاطرنشان کرد: اگر نگرش‌ها تغییری نکند، نتیجه‌ای حاصل نمی‌شود و دولت شاهد خواهد شد که مردم روز به روز فقیرتر شده و راهروهای کمیته امداد، بهزیستی و موسسه های خیریه رفته رفته شلوغ تر می شود.

نظارت بر قیمت مسکن یکی از مطالبات جدی مردم است

سید سلمان ذاکر، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: نظارت بر قیمت اجاره بهای مسکن و املاک یک مطالبه عمومی است و آن را برحق می‌دانم و از مسئولین امر خواستار رسیدگی به این موضوع هستم، که امید است قدمی برداشته شود.

وی بیان کرد: هر یک از نماینده های مردم در مجلس باید از تریبون که در اختیار دارد، حداکثر استفاده را کنند، تا صدای پر درد و بی رمق مستاجران و جوانان را به گوش مسئولان برسانند.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: یکایک مسئولان به ویژه وزیر راه و شهرسازی باید برای ساماندهی اوضاع کنونی تلاش کنند و همه راهکارهای موجود را به کار ببندند.

به گزارش ایسنا؛ مسکن یکی از مهم ترین دغدغه های خانواده ها در هر جامعه است، ولی شرایط در کشور ما به گونه ای رقم خورده است که این موضوع از دغدغه به یک نگرانی عظیم و مشکل غیرقابل حل تغییر حالت داده است.بنابراین می طلبد که دولت با عنایت به شعارهای انتخاباتی وارد گود شده و برای حل این معضل آستین همت بالا بزند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۱۴۵۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان