//
کدخبر: ۳۴۰۹۲۳ //

وقت خریدن سکه است؟

​برخی معامله گران اعتقاد دارند اکنون وقت خرید سکه است اما برخی دیگر به دلیل احتمال نزول قیمت طلا در بازار سکه دست به عصا حرکت می کنند.

وقت خریدن سکه است؟
به گزارش فرتاک نیوز،

ارزش ذاتی فلز گران بهای داخلی به نزدیک مرز ۱۲ میلیون تومانی رسیده است. این درحالی است که روز شنبه ارزش ذاتی سکه در حدود ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بود. رشد ارزش ذاتی سکه موجب شده است که انتظار برای ورود معامله گران میان مدت به بازار بیشتر شود. در واقع بالا رفتن ارزش ذاتی موجب می شود که ریسک خرید سکه کمتر باشد و به همین دلیل بازیگران بنیادی بازار با اطمینان خاطر بیشتری می توانند اقدام به خرید کنند.

البته شماری از فعالان با دیدگاه یاد شده موافق نیستند. این دسته اعتقاد دارند، با بالا رفتن ارزش ذاتی، قیمت بازاری سکه نیز باید به طور قابل توجهی رشد کند. با این حال،‌ روز یک شنبه چنین اتفاقی در بازار رخ نداد و فلز گران بهای داخلی نتوانست خود را بالای سطح ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان حفظ کند. از نگاه این دسته از فعالان، عدم تناسب رشد سکه بازار با ارزش ذاتی آن نشان می دهد که احتیاط زیادی در میان معامله گران وجود دارد. این گروه این موضع را نشانه ای می دانند که نباید انتظار رشد قابل توجه در بازار سکه را داشت.

در مقابل، گروهی از معامله گران دلیل چنین احتیاطی را احتمال افت طلا در ابتدای روز دوشنبه مطرح کرده اند. آن ها اعتقاد دارند که طلا پس از رشد شدید انتهای هفته، ممکن است در آغاز بازارهای جهانی، با سودگیری معامله گران مواجه شود. با این حال، عده دیگری باور دارند طلا با ادامه تنش های اوکراین و روسیه می تواند به افزایش خود ادامه بدهد.به نظر می رسد سکه بازان بخشی از معاملات خود را به چگونگی شروع بازار جهانی اونس طلا گره زده اند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۰۹۲۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان