//
کدخبر: ۳۳۹۷۷۵ //

وام بدون ضامن به کارمندان خوش اعتبار بانک‌ها پرداخت می‌شود

رئیس اداره امور شعب بانکی استان البرز گفت: تسهیلات بدون ضامن فقط به کارمندان بخش دولتی و خصوصی با شرایط ویژه بر اساس رتبه اعتبار سنجی به افراد پرداخت می‌شود.

 وام بدون ضامن به کارمندان خوش اعتبار بانک‌ها پرداخت می‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

احمد ملکی راد، رئیس اداره امور شعب بانکی استان البرز، در خصوص دستورالعمل وام های بدون ضامن، گفت: بر اساس دستورالعملی که به بانک ها ابلاغ شده است؛ تسهیلات بدون ضامن برای اشخاصی است که حقوق بگیر همان بانک هستند و این شرط اصلی است. 

وی افزود: برای هر متقاضی در شعبه در خصوص تعهدات، بدهی مستقیم و غیرمستقیم، وضعیت حساب متقاضی، در شعبه بررسی و اعتبار سنجی شده و رتبه اعتبارسنجی برای افراد تعیین می‌شود. ضمن اینکه شخص نباید چک برگشتی داشته باشد.

این مقام مسؤول یادآور شد: برای کسانی که رتبه اعتبارسنجی خوبی در سطح A دارند، فقط با گواهی حقوقی اداره مربوطه و بدون ضامن تسهیلات ارائه می شود. برای کسانی که رتبه اعتبارسنجی B دارند، علاوه بر گواهی حقوقی، چک یا سفته لازم است. متقاضیان وام های ۵۰ میلیون تومان به بالا که رتبه اعتبارسنجی آنها A به پایین و یا منفی باشد، برای دریافت وام علاوه بر گواهی حقوقی باید یک ضامن هم بگیرند. 

وی تصریح کرد: شرط مهم این وام‌ها این است که اداره مربوطه برای گواهی حقوقی افراد شرط نگذارد. به عنوان مثال اداره مربوطه در گواهی قید می گذارد که در صورت اشتغال، تا زمان بازنشستگی و غیره این امر مورد قبول نیست گواهی باید بدون هیچ قید و شرطی باشد.  

ملکی راد سقف تسهیلات بدون ضامن را تا ۱۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و افزود: کسانی که پیش از این وام ۵۰ میلیون تومانی گرفتند می‌توانند ۵۰ میلیون تومان دیگر تسهیلات بگیرند و هر بانکی بر اساس شرایط همان بانک کار را انجام می‌دهد. ضمن اینکه این مرحله از تسهیلات بدون ضامن فقط برای کارمندان حقوق بگیر سازمان های دولتی خصوصی و شرکت هاست. 

وی با بیان اینکه ارائه تسهیلات بدون ضامن، فشار مضاعفی را به سیستم مالی کشور وارد می‌کند، گفت: با توجه به اینکه در پایان سال قرار داریم و اغلب شرکت‌های تولیدی برای پرداخت حقوق از بانک‌های دولتی تسهیلات می‌گیرند و ورود منابع به بانکها به این میزان و پاسخگوی همه آنها نیست و بانک‌ها دچار چالش خواهند شد اما با توجه به تاکید وزیر اقتصاد، بانک‌ها سعی می‌کنند ارائه تسهیلات بدون ضامن را انجام دهند. 

رئیس اداره امور شعب بانک‌های استان البرز درخصوص مدت زمان درخواست تا دریافت وام برای هر متقاضی، گفت: زمان پرداخت وام بستگی به شعبه دارد و اگر مشکلی در سیستم وجود نداشته باشد، حداکثر در بدترین حالت ظرف یک هفته انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در برخی موارد حقوق متقاضیان کفاف پرداخت قسط وام ۱۰۰ میلیون تومانی را نمی‌دهد، افزود: در این موارد ادارات به کارمندان گواهی کسر از حقوق ندهند. 

 ملکی راد با اشاره به اینکه این تسهیلات مسدودی در بانک ندارند، یادآور شد: اقساط ماهیانه برای وام ۱۰۰ میلیونی ۳ ساله با سود ۱۸ درصد، حدود ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و برای وام ۵۰ میلیون تومانی ۳ ساله حدود ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است. ضمن اینکه برای این تسهیلات کارت اعتباری صادر می‌شود که بر اساس نیاز و خریدشان هرچقدر که از کارت اعتباری مصرف کنند به همان میزان سود کسر می‌شود.

وی افزود:متقاضیان به ازای هر ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات مجموعا در طول ۳ سال حدود ۱۵۰ میلیون تومان به بانک باز می‌گردانند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۹۷۷۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان