//
کدخبر: ۳۳۸۸۵۵ //

تنش های روسیه و اوکراین قیمت نفت را به ۸۸.۵ دلار افزایش داد

نگرانی ها در مورد اختلال در عرضه در بحبوحه افزایش تنش ها در اروپای شرقی و غرب آسیا، قیمت نفت در بازارهای جهانی را به 88.50 دلار در هر بشکه رساند.

تنش های روسیه و اوکراین قیمت نفت را به 88.5 دلار افزایش داد
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از رویترز، قیمت نفت در معاملات امروز به علت نگرانی ها در مورد اختلال در عرضه در بحبوحه افزایش تنش ها در اروپای شرقی و غرب آسیا افزایش یافت.

مدتی است روسیه و غرب بر سر اوکراین درگیر هستند و آمریکا و اروپا، مسکو را متهم می کنند که به دنبال به قدرت رساندن یک رهبر طرفدار روسیه در این کشور است و در صورت مداخله نظامی، روسیه را به شدت تحریم خواهند کرد.
در غرب آسیا نیز، درگیرهای میان یمن و امارات و عربستان شدت گرفته است.

هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 61 سنت افزایش 88.50 دلار فروخته شد. نفت برنت در روز جمعه 0.6 درصد کاهش ارزش را ثبت کرده بود.

نفت خام آمریکا نیز با 56 سنت افزایش 85.70 دلار معامله شد. قیمت این نوع نفت نیز در معاملات روز جمعه 0.5 درصد کاهش یافته بود.

هر دو شاخص نفتی طی هفته گذشته، پنجمین هفته افزایشی متوالی را ثبت کردند و حدود 2 درصد افزایش ارزش داشتند که بالاترین میزان از اکتبر 2014 به شمار می رود. قیمت نفت در سال جاری میلادی بیش از 10 درصد افزایش داشته است.

کازوهیکو سایتو، تحلیلگر ارشد فوجیتومی سکیوریتی گفت: «نظر سرمایه گذاران، به علت خطرهای ژئوپلتیکی میان روسیه و اوکراین و همچنین در غرب آسیا، همچنان افزایشی است؛ در عین حال، اوپک پلاس هنوز به هدف تولیدی خود دست نیافته است.»

وی افزود: «انتظار برای تقاضای بیشتر برای نفت کوره در آمریکا با سردتر شدن هوا، بر فشار قیمتی افزوده است.»

به نوشته رویترز، اوپک پلاس در رسیدن به افزایش تولید ماهانه 400 هزار بشکه در روز با مشکل مواجه اند.

به گفته دو منبع آگاه، میزان پایبندی اوپک پلاس در ماه دسامبر به 122 درصد رسیده است که نشان می دهد این گروه در افزایش تولید با چالش مواجه اند.

تتسو ایموری، تحلیلگر بازار گفت: «انتظار می رود، عربستان و روسیه سیاست کنونی برای افزایش تدریجی  تولید به منظور حفظ قیمت نفت میان 85 تا 90 دلار در هر بشکه را ادامه دهند.»

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۸۸۵۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان