//
کدخبر: ۳۳۸۳۴۳ //

۴۷۲ هزار نفر در طرح مسکن نهضت ملی استان تهران ثبت نام کرده اند

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران، با اشاره به ثبت نام بیش از 400 هزار نفر برای دریافت مسکن اظهارداشت: تاکنون 472 هزار نفر در طرح مسکن نهضت ملی استان تهران ثبت نام کرده اند که از تعداد ثبت نامی در پایش بخشی از رده خارج می شوند.

472 هزار نفر در طرح مسکن نهضت ملی استان تهران ثبت نام کرده اند
به گزارش فرتاک نیوز،

خلیل محبت خواه مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران  در حاشیه بازدید از طرح نهضت ملی مسکن شهرستان پاکدشت، اظهار کرد: طی تفاهم نامه‌ای که با سازمان انبوه سازان انجام شده با آورده متقاضیان و همراهی بانک‌ها کار ساخت مسکن در حال انجام است و طی قراردادهای مسکن از ۲۴ ماه تا ۳۶ ماه انجام و به متقاضیان تحویل داده می‌شود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران تصریح کرد: خوشبختانه در شهرستان‌هایی که متقاضیان بیشتری ثبت نام کردند، زیر ساخت‌ها و سرانه‌ها در کارگروه‌های امور زیربنایی و کمیسیون ماده ۵ تمام موارد و نواقص برطرف می‌شود و اگر نیاز به تملک زمین بیشتری باشد، به سرعت پیگیری و انجام می‌شود.

محبت خواه ادامه داد: اولویت با شهرستان‌هایی است که دولت زمین دارد و در مواردی که ثبت نام بیشتر از زمین باشد، در اسرع وقت زمین تملک می‌شود و پس از اجرای تغییر کاربری کار ساخت آغاز خواهد شد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران در پایان در زمینه چگونگی هدایت تراکم جمعیتی ثبت نام و ریزش حجم وسیع ثبت نام و هدایت به دیگر شهرستان‌ها خاطرنشان کرد: اکنون با توجه به تعداد ثبت نام‌ها در شهرستان‌های رباط کریم، پرند، هشتگرد، ایوانکی و پاکدشت کار ساخت مسکن نهضت ملی در حال انجام است و در هر شهرستان سقف ثبت نامی مشخص است.

همچنین ابراهیم نامداری مدیر کل دیوان محاسبات استان تهران نیز در حاشیه بازدید از سایت نهضت ملی مسکن شهرستان پاکدشت گفت: مشکلات و مسائل مربوط به طرح مسکن ملی اعم از اطلاع رسانی صحیح، تغییر کاربری زمین و ارائه صحیح خدمات آموزشی، ورزشی و فرهنگی باید پیش از تحویل مسکن به متقاضیان برطرف شود.

وی افزود: عمده مشکلات در اطلاع رسانی از نحوه ثبت نام به متقاضیان است.

نامداری ادامه داد: برخی از متقاضیان از آورده ابتدایی در این طرح بی‌خبر هستند و پس از ثبت نام متوجه آن شده و این باعث ریزش در ثبت نامی‌ها می‌شود.

مدیر کل دیوان محاسبات استان تهران افزود: دومین مشکل پیش روی طرح مسکن ملی، تغییر کاربری زمین‌هاست که نیازمند پیگیری پیش از آغاز ساخت است.

نامداری در ادامه بیان کرد: خوشبختانه در طرح مسکن ملی پاکدشت مشکل خاصی مشاهده نشده، اما باید با دقت بیشتری این طرح ادامه یابد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۸۳۴۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان