//
کدخبر: ۳۳۵۷۷۱ //

قیمت پراید به ۱۸۵ میلیون تومان رسید/ قیمت پژو و تیبا چند؟

قیمت خودروها در هفته منتهی به سوم دی ماه سال جاری افت و خیز را به خود دیدند.


قیمت پراید به 185 میلیون تومان رسید/ قیمت پژو و تیبا چند؟
به گزارش فرتاک نیوز،

در میان محصول پرتیراژ شرکت های خودروساز تنها تیبا 2 افت حدود 0.5 درصدی قیمت را به خود دید. این در حالیست که پراید 111 با رشد قیمت حول و حوش 2.7 درصدی بیشترین افزایش قیمت را به نام خود ثبت کرد. البته در بازار خودرو برخی محصولات مانند پژو 206 تیپ دو، پژو 206 تیپ پنج، سمند با موتور EF7 بودند که ثبات قیمت را به نسبت هفته پیش در کارنامه خود ثبت کردند.

حال به سراغ بازار می رویم تا افت و خیز قیمت خودرو را بررسی کنیم.

دنا پلاس توربو شارژ شاگرد اول افزایش قیمت ایران خودرو

 بررسی قیمت  محصولات تولیدی ایران خودرو در هفته منتهی به سوم دی ماه امسال نشان می دهد  کمترین رشد قیمت را دنا معمولی به نام خود ثبت کرده است. این خودرو که به نوعی عنوان ارزان ترین عضو  خانواده دنا محسوب می شود در هفته آخر آذر به نسبت هفته پیش از آن رشد    یک میلیون تومانی را به خود دید. بنابراین در این هفته قیمت دنا معمولی به 357 میلیون تومان رسید.

اما بر خلاف دنا معمولی دنا پلاس با موتور توربو شارژ در در صدر جدول افزایش قیمت محصولات ایران خودرو قرار دارد. این خودرو در یک هفته رشد 2 درصدی را در کارنامه خود ثبت کرد. این میزان رشد به آن معنا بود که قیمتش دنا پلاس با موتور توربو شارژ حدود 10 میلیون تومان افزایش یافت. فروشندگان این محصول را با قیمت 475 میلیون تومان عرضه کردند. دنا پلاس هم رشد 2 میلیون تومانی را در کارنامه خود ثبت کرد و قیمت خود را به 398 میلیون تومان رساند. در خانواده پژو 206 دو محصول پژو 206 تیپ دو و پژو 206 تیپ پنج ثبات قیمت را تجربه کردند و تنها مدل صندوقدار این خودرو با رشد یک درصدی قیمت خود را به 326 میلیون تومان رساند.

در گروه پژو 207 به جز مدل معمولی این خودرو، دو مدل پژو 207 با سقف پانوراما و پژو 207 با فرمان برقی به ترتیب رشد 0.8 درصد و 0.5 درصدی را تجربه کردند. این دو خودرو به ترتیب با قیمت های 374 میلیون و 364 میلیون تومان در دسترس خریداران قرار داشتند. پارس معمولی و پارس LX نیز در جاده ثبات قیمت حرکت کردند. پژو 405 مدل SLX با رشد 0.6 درصدی قیمت خود را به 305 میلیون تومان افزایش داد.

 
 

از بازار سمند هم خبر می رسد در حالیکه سمند با موتور EF7 تغییری قیمتی را به خود ندیده اما قیمت سمند LX رشد دومیلیون تومانی را در کارنامه ثبت کرده و به قیمت 257 میلیون تومان در بازار حضور دارد.

جدول قیمت ایران خودرو

رشد قیمت پراید 111 افت قیمت تیبا 2   

بررسی قیمت ها در خانواده پراید گویای این نکته است که این محصول به رغم توقف تولید همچنان در جاده رشد قیمت به حرکت خود ادامه می دهد. پراید 111 در هفته پایانی آذر ماه 5 میلیون تومان به قیمت خود اضافه کرد و در حال حاضر با قیمت 185 میلیون تومان در بازار حضور دارد. این میزان رشد به آن معناست که قیمت پراید هاچ بک (بدون صندوق) در یک هفته حدود 2.7 درصد افزایش را تجربه کرده است. پراید 131 نیز با رشد حدود 1.2 درصدی با پرداخت حدود 164 میلیون تومان قابل خریداری است.

در خانواده تیبا، در حالیکه تیبا صندوقدار رشد یک درصدی را به خود دیده، شاهد هستیم که قیمت تیبا 2 افت 0.5 درصدی را در کارنامه خود ثبت کرد. قیمت تیبا صندوقدار با این میزان رشد به حدود 178 میلیون تومان رسید و عرضه کنندگان تیبا 2 قیمتی حدود 183 میلیون تومان روی خودروی در اختیار خود گذاشتند. در خانواده کوییک بیشترین رشد قیمت در بازه یک هفته ای به کوییک R تعلق دارد. این خودرو در هفته گذشته با قیمت 200 میلیون تومان قابل خریداری بود اما در پایان هفته جاری با رشد حدود 4 میلیون تومانی قیمتش به 204 میلیون تومان رسید به عبارت دیگر رشدی حول و حوش 2 درصدی را به نام خود ثبت کرد. کوییک S نیز که به تازگی در بازار دیده شده رشدی حدود 1.3 درصدی را تجربه کرد. این خودرو در حال حاضر با قیمت حدود 218 میلیون تومان قابل خریداری است. کوییک معمولی نیز با رشد یک درصدی قیمت خود را تا حدود 197 میلیون تومان بالا آورد. در خانواده ساینا، دو مدل ساینا معمولی و ساینا S ثبات قیمت داشتند اما ساینا پلاس حدود 0.5 درصد رشد قیمت را به خود دید و قیمتش تا حول و حوش 211 میلیون تومان رشد کرد.

جدول قیمت سایپا

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: اقتصاد نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۵۷۷۱ //
ارسال نظر
 
  • مراد

    اگه پنجاه میلیون بهم بدن بگن برو پرایدی با ۱۸۰ میلیون بخر بازم نمیرم خخخخخ

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان