//
کدخبر: ۳۳۵۴۱۶ //

آخرین خبردرباره قیمت مرغ در بازار

ادعاهای غلطی درباره قیمت مرغ مطرح شده است که درست نبوده و صحت ندارد.

آخرین خبردرباره قیمت مرغ در بازار
به گزارش فرتاک نیوز،

پس از قطعی شدن حذف عامل مخرب دلار 4200 تومانی برخی جریان ها انتشار اخبار نادرست درباره قیمت مرغ و تخم مرغ را آغاز کرده اند و در تازه ترین مورد، ناصر نبی پور رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران گفت: تابستان امسال وزارت جهاد کشاورزی از تشکل‌های تولیدی درخواست کرد قیمت محصولات پروتئینی از جمله مرغ و تخم مرغ را با ارز نیمایی محاسبه و اعلام کنند که ما نیز این کار را انجام دادیم و براین اساس اگر ارز ترجیحی از روی نهاده‌های دامی حذف شود قیمت هر شانه تخم مرغ به ۱۱۰ هزار تومان و هر کیلوگرم مرغ به ۸۰ هزار تومان می‌رسد.

این ادعای غلط مشخص نیست با چه هدفی مطرح می شود، اما لازم به ذکر است که قیمت مرغ در بازارهای جهانی 1 دلار است و خریداران ایرانی طرف حساب با دولت که دلار 4200 تومانی دریافت می کنند، با اانجام مناقصه مرغ را 2 دلار تحویل دولت قبل داده بودند! که به معنی حداکثر 48 هزار تومان است و ادعای مرغ 80 هزار تومانی غلط و نادرست است.

این ادعاها عمدتا از طرف کسانی مطرح می شود که به دلار 4200 تومانی دسترسی داشته و از این ناحیه سودهای ویژه ای کسب کرده اند و به همین دلیل خبرسازی با هدف ادامه پرداخت دلار 4200 تومانی را در دستور کار دارند.

پیش بینی می شود که پس از حذف دلار 4200 تومانی قیمت مرغ به حدود 30 هزار تومان کاهش یابد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۵۴۱۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان