//
کدخبر: ۳۳۴۱۷۹ //

قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۰/۰۹/۱۹

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۱ سنت معادل ۰.۴۲ درصد کاهش به ۷۴ دلار و ۱۱ سنت رسید.

 قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
به گزارش فرتاک نیوز،

در حالی که کاهش نگرانی ها از سویه جدید اومیکرون و تاثیر احتمالی آن بر رشد اقتصاد جهانی و تقاضا نفت تا حدود زیادی کاهش یافته است، قیمت نفت علیرغم کاهش در معاملات امروز به دلیل برداشت سود سرمایه گذاران، در مسیر ثبت بیشترین رشد هفتگی از اواخر ماه اوت قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 31 سنت معادل 0.42 درصد کاهش به 74 دلار و 11 سنت رسید. نفت برنت دیروز 1.9 درصد افت کرده بود. قیمت نفت خام آمریکا هم امروز 24 سنت معادل 0.34 درصد کاهش داشت و به 70 دلار و 70 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا در جلسه قبل شاهد کاهش 2 درصدی بود. قیمت هر دو شاخص نفتی علیرغم کاهش های امروز و دیروز در مسیر ثبت رشد هفتگی بیش از 6 درصدی قرار دارد.

اوایل هفته جاری و پس از آنکه گزارش هایی منتشر شد که نشان می داد تزریق 3 دوز واکسن فایزر موجب ایجاد ایمنی کافی در برابر سویه جدید می شود، بازار نفت حدود نیمی از کاهش قیمت های ثبت شده از زمان شیوع سویه اومیکرون در روز 25 نوامبر را جبران کرد.

هووی لی اقتصاد دان بانک او سی بی سی در این باره گفت: «نگرانی ها از سویه اومیکرون رو به کاهش است... و اشتها برای ریسک پذیری دارد بر می گردد.» وی افزود، با توجه به اینکه طی 2 هفته اخیر قیمت نفت افت سنگینی را تجربه کرده است، ممکن است دلالان تلاش کنند حجم بالایی نفت خریداری کنند.

اما لی هشدار داد که بازار هنوز به حالت عادی باز نگشته و هنوز نگرانی هایی در مورد اینکه سویه اومیکرون ممکن است موجب محدود شدن تردد های بین المللی شود وجود دارد.

حجم ترافیک هوایی چین به دلیل مقررات قرنطینه سختگیرانه این کشور که موجب کاهش شدید حجم سفر به این کشور شده و همچنین تضعیف اعتماد مصرف کننده در این کشور به دلیل شیوع گاه و بیگاه کرونا سبب شده تا قیمت های نفت تحت فشار قرار بگیرند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۴۱۷۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان