//
کدخبر: ۳۳۲۴۳۱ //

طلا اوج گرفت!

قیمت طلا در معاملات روز جمعه بازار جهانی تحت تاثیر نگرانیها نسبت به شیوع واریانت جدیدی از ویروس کرونا که تقاضا برای خرید این فلز ارزشمند به عنوان دارایی امن را تقویت کرد، افزایش یافت.

طلا اوج گرفت!
به گزارش فرتاک نیوز،

بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۵ درصد افزایش، به ۱۷۹۷ دلار و ۴۶ سنت رسید. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۸ درصد افزایش، به ۱۷۹۷ دلار و ۷۰ سنت رسید.

واریانت جدیدی که توسط دانشمندان در آفریقای جنوبی شناسایی شده است، می تواند واکنشهای ایمنی را دور بزند و کشف مورد اخیر باعث شد انگلیس محدودیتهای سفر به این کشور آفریقایی را اعلام کند.

عامل دیگری که از رشد قیمت طلا حمایت کرد، کاهش ۰.۲ درصدی شاخص دلار در برابر سبدی از ارزهای رقیب بود. این شاخص از بالاترین رکورد ۱۶ ماهه که اوایل هفته به آن صعود کرده بود، فاصله گرفت. بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله آمریکا هم ضعیف شد. دلار ضعیفتر هزینه خرید طلا را برای خریداران غیرآمریکایی کمتر می کند. همچنین بازده پایینتر هزینه نگهداری این فلز ارزشمند را کاهش می دهد.

اما طلا هفته جاری تحت تاثیر انتظارات برای سرعت گرفتن روند تعدیل برنامه خرید اوراق قرضه یا افزایش زودتر از موعد نرخهای بهره توسط بانک مرکزی آمریکا، ۲.۶ درصد کاهش قیمت داشته و در مسیر ثبت بزرگترین کاهش هفتگی از ششم اوت قرار داد.

استفن اینس، از شرکت مدیریت دارایی SPI در این باره گفت: سیکل افزایش نرخها معمولا برای طلا منفی است اما ما باید به این واریانت جدید کووید ۱۹ توجه داشته باشیم. اگر این واریانت به آمریکا شیوع پیدا کند و رشد اقتصادی ضعیف شود، در چنین فضایی بانک مرکزی آمریکا نمی تواند نرخها را افزایش دهد. با این حال نگرانیهای رشد مرتبط با کووید ۱۹ و چشم انداز افزایش زودتر از موعد نرخهای بهره آمریکا ممکن است ارزهای پرریسک را ضعیفتر کرده و از ارزش دلار پشتیبانی کند و طلا آسیب می بیند.

بر اساس گزارش رویترز، گلدمن ساکس انتظار دارد بانک مرکزی آمریکا روند تعدیل خرید ماهانه اوراق قرضه را از ژانویه دو برابر کرده و به ۳۰ میلیارد دلار برساند و تا اواسط مارس به این خریدها پایان دهد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، به ۲۳ دلار و ۵۶ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۱.۲ درصد ریزش کرد و به ۹۸۳ دلار و ۵۳ سنت رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۹ درصد افزایش، ۱۸۷۷ دلار و ۱۱ سنت معامله شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۲۴۳۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان