//
کدخبر: ۳۳۱۹۳ //

اصناف آماده جهش صادراتى به سمت قطر/ هیچ مذاکره اى با اتاق اصناف صورت نگرفته است

رئیس اتاق اصناف ایران با بیان این که هیچگونه رایزنى از طرف وزارت خارجه و نهادهاى مرتبط براى تامین مواد غذایى و غیره با اتاق اصناف صورت نگرفته افزود: اتاق اصناف و واحدهاى صنفى آمادگى لازم براى تامین بخشى از بازار قطر را داشته و با توجه به مازاد تولید در برخى از بخش‌ها قطعا مى‌تواند صادرات را به این کشور انجام دهد.

اصناف آماده جهش صادراتى به سمت قطر/ هیچ مذاکره اى با اتاق اصناف صورت نگرفته است
به گزارش فرتاک نیوز،

على فاضلى با بیان این که کشور قطر بازار کوچکى براى تجارت محسوب مى‌شود اظهار کرد: کشور قطر داراى جمعیت بسیار کمى بوده و نمى تواند بازار جذابى براى سرمایه گذارى باشد اما در بحث صادرات مواد غذایى و مانند آن بسیار مى‌تواند مورد توجه تجار ایرانى قرار گیرد.

رئیس اتاق اصناف ایران، افزود: بحث کشور قطر یک بحث سیاسى است و باید رجال سیاسى کشور تصمیم‌گیرى کنند البته کشور ترکیه صادرات به قطر را آغاز کرده و یقینا ایران هم مى تواند این صادرات را انجام دهد.

وى با اشاره به آمادگى اتاق اصناف و واحدهاى صنفى براى تامین و صادرات محصولات غذایى و لبنى به قطر، گفت: اتاق اصناف و واحدهاى صنفى آمادگى لازم براى تامین بخشى از بازار قطر را داشته و با توجه به مازاد تولید در برخى از بخش ها قطعا مى تواند صادرات را به این کشور انجام دهد.

فاضلى در ارتباط با قبضه کردن بازارهاى کشورهاى همسایه توسط محصولات کشور ترکیه و رساندن محصولاتشان در سریع ترین زمان ممکن  خاطرنشان کرد: سیاست گذارى هاى نادرست علت ناتوانى صادرات محصولات ایرانى به صورت سریع به کشورهاى همسایه بوده و تولید کنندگان از لحاظ تولید و صادرات مشکلى ندارند.

وى تصریح کرد: در حال حاضر کشور با مازاد تولید مواد غذایى، مواد لبنى و سبزىجات رو به رو بوده و مى توان صادرات این محصولات را به قطر آغاز کرد.

رئیس اتاق اصناف ایران در انتها افزود: همچنان با اتاق اصناف ایران هیچگونه رایزنى از طرف وزارت خارجه و نهادهاى مرتبط صورت نگرفته است.

 

منبع: ميزان
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۱۹۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان