//
کدخبر: ۳۳۰۹۷۳ //

احتمال خاموشی برنامه ریزی شده برق در روزهای سرد پیش رو

مدیرعامل شرکت توزیع برق البرز گفت: اگر در مصرف گاز مدیریت نداشته باشند، برق کمتری تولید می‌شود و در نتیجه شاهد اعمال مجدد خاموشی‌ها خواهیم بود.

احتمال خاموشی برنامه ریزی شده برق در روزهای سرد پیش رو
به گزارش فرتاک نیوز،

حسن کریمی با اشاره به اینکه احتمال خاموشی برنامه ریزی شده برق در فصول سرد سال وجود دارد، اظهار کرد: شرکت‌های توزیع نیروی برق استان‌ها در این خصوص تابع سیاست‌های شرکت توانیر هستند.

وی ادامه داد: برای پیشگیری از قطعی برق در ماه‌های پیش رو جلسات مکرری با حضور مدیران نیروگاه‌ها و شرکت‌های پخش فرآورده‌های نفتی برگزار شده تا اگر امکان داشته باشد، سوخت‌های دیگر از جمله نفت کوره، مازوت و گازوئیل برای نیروگاه‌ها جایگزین کنند تا در ماه‌های باقی مانده از سال با مشکل گاز و برق مواجه نشویم.

وی توضیح داد: امیدواریم با تمهیدات اندیشیده شده خاموشی برنامه ریزی شده  برق نداشته باشیم و البته تحقق این امر نیازمند مدیریت و صرفه جویی در مصرف برق و گاز توسط مشترکان مختلف است.

کریمی اظهار کرد: در حال حاضر روزانه هزار مگاوات انرژی برق در البرز مصرف می‌شود که قطعا در مقایسه با فصل تابستان کمتر است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق البرز گفت: علی رغم کاهش مصرف برق، چون بخش مهمی از سوخت نیروگاه‌ها گاز است، وقتی با کمبود گاز مواجه باشیم، توان نیروگاه‌ها برای تولید برق هم کم می‌شود.

وی ادامه داد: اگر در مصرف گاز مدیریت نداشته باشند، برق کمتری تولید می‌شود و در نتیجه شاهد اعمال مجدد خاموشی‌ها خواهیم بود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۰۹۷۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان