//
کدخبر: ۳۳۰۷۸۹ //

پیش بینی بورس فردا شنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۰ | منتظر ریزش بازار باشیم؟

روز چهارشنبه ۱۹ آبان در پایان وقت پنچره معاملاتی کمتر کسی گمان می‌برد که روند معاملات در روز شنبه به صعود شاخص‌های بورسی منجر نشود، تقریبا همه منتظر بودند که روند بازار باز هم صعودی باشد، اما شوک خبری لغو افزایش قیمت خودرو می‌تواند سمت و سوی بازار را در معاملات فردا به سمت و سوی دیگری ببرد.


پیش بینی بورس فردا شنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۰ | منتظر ریزش بازار باشیم؟
به گزارش فرتاک نیوز،

شب گذشته با خبر تعلیق افزایش قیمت خودرو‌های داخلی، گمانه‌زنی‌ها از سمت یک بازار صعودی با صف خرید در گروه‌های مختلف به حالت نوسانی با صف فروش خودرو تبدیل شد.

بورس هفته گذشته با تعلیق نماد‌های خودرویی، با روند مثبت به کار خود پایان داد. شاخص کل با بیش از ۸ هزار و ۸۰۰ واحد رشد (۰٫۶ درصد) در محدوده یک میلیون و ۴۵۶ واحد قرار گرفت. با آزادسازی قیمت خودرو کارشناسان به مثبت بودن بازار سهام در ابتدای هفته پیش رو امیدوار بودند، اما یک خبر پیش‌بینی‌ها را بر هم زد.

شب گذشته با خبر تعلیق افزایش قیمت خودرو‌های داخلی، پیش‌بینی‌ها تغییر کرد و حالا برخی معتقدند روند صعودی بازار تغییر می‌کند و احتمالا روند بازار نوسانی است و شرایط خودرو‌هایی هم مطلوب نیست.

پیمان حدادی، کارشناس بازار سهام درباره روند بازار فردا گفت: فردا با توجه به اخباری که در رابطه با لغو قیمت‌گذاری جدید خودرو مخابره شده احتمالا شاهد نوسانات منفی در ابتدای بازار هستیم. لغو افزایش قیمت خودرو به بی‌اعتمادی گذشته در بازار دامن می‌زند.

وی ادامه داد: اگر روند رو به رشد قیمت دلار در بازار فردا ادامه‌دار باشد، شاهد انتقال نقدینگی در بازار از گروه‌های خودرو و بانکی به سمت گروه‌های پتروشیمی، پالایشگاهی و فلزی خواهیم بود.

حدادی افزود: این صنایع با رشد قیمت دلار منتفع می‌شوند و گزارش‌های خوبی را نیز ارائه دادند. گروه‌های متوسط و کوچکی که تاثیر مستقیمی از لغو ارز ۴۲۰۰ تومانی می‌گیرند، مثل گروه‌های غذایی و قندی فردا مورد توجه خواهد بود.

این کارشناس اظهار کرد: اگر فردا ارزش معاملات خرد بازار بالای ۶ هزار میلیارد تومان سبز شود، به نظر می‌رسد هفته خوبی در پیش داشته باشیم. شاخص کل در این شرایط می‌تواند به محدوده ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد هم برسد.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۰۷۸۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان