//
کدخبر: ۳۲۹۱۳۱ //

وضعیت بورس فردا چگونه است؟

بورس در روز چهارشنبه در مدار مثبت کار خود را آغاز کرد و در نهایت با رشد ۰.۷ درصدی شاخص کل به کار خود پایان داد.

وضعیت بورس فردا چگونه است؟
به گزارش فرتاک نیوز،

بورس در روز چهارشنبه در مدار مثبت کار خود را آغاز کرد و در نهایت با رشد ۰.۷ درصدی شاخص کل به کار خود پایان داد. گرچه تقریبا با بازار متعادلی رو به رو بودیم اما ارزش معاملات خرد همچنان در سطح پایینی قرار داشت و به ۳.۶ همت رسید که نسبت به روز قبل اندکی افت را ثبت کرده است. همچنین به طور واضحی صف‌های فروش بر بازار غالب بودند و توانستند با نسبت ۶۰ درصدی از صف‌های خرید پیشی گیرند.

مسلم است کف تکنیکالی شاخص کل به خوبی نقش حامی را ایفا کرد و از افزایش فشار فروش و ریزش‌های بیشتر جلوگیری کرده است. سودآوری و شرایط مساعد شرکت‌ها، همچنین عدم کاهش قیمت دلار از دیگر مواردی است به روند افزایش تقاضا در بازار کمک کردند.

نکته امیدوار‌کننده در کنار روند سبز شاخص کل، کاهش میزان عرضه حقیقی‌ها و خروج پول نسبت به روز قبل‌ است. این موضوع به معنی اندکی امیدواری به بازار، در سطوح کنونی می‌باشد.

شایان ذکر است درحال‌حاضر بیشتر نمادها در کف قیمتی یک ساله خود قرار دارند و بعد از ریزش سنگنین، رشد چندانی نداشته‌اند. این شرکت‌ها از جهت عملکردی و قیمت‌های کنونی بسیار ارزنده به نظر می‌رسند. از طرف دیگر وضعیت تورمی کشور در کنار احتمال افزایش نرخ ارز می‌تواند انگیزه دیگری برای حضور در این بازار باشد.

از آنجایی که در ساعات پایانی روز کاری قبل، شاخص کل روند صعودی خود را حفظ کرده بود، در پیش‌بینی بورس فردا انتظار داریم که بازار سهام در مدار مثبت و به شکل متعادل کار خود را آغاز کند.

به دلیل اینکه ارزش معاملات خرد همچنان در سطح پایینی قرار دارد و تقریبا نزدیک به ارزش معاملات در روزهای شدیدا رکودی بورس است، احتمال اینکه با بازاری پر قدرتی رو به رو باشیم دور از ذهن است. این موضوع در کنار روند ممتد خروج پول حقیقی انتظار یک بازار کم رمق را تایید می‌کند.

تکنیکال شاخص کل

از لحاظ تکنیکالی شاخص کل بعد از برخورد با سطح ۱.۳۸۰ میلیون واحد مورد حمایت قرار گرفت و به سمت بالا حرکت کرد. اندیکاتور RSI نیز بعد از برخورد به سطح حمایتی به سمت بالا متمایل شد که نشانه مثبتی تلقی می‌شود. به طور کلی شاخص کل درحال‌حاضر در یک مثلث در حال نوسان است و تا زمانی که سقف این مثلث به سمت بالا نشکسته شده باشد، احتمال تداوم روند نزولی به قدرت خود باقیست. هم‌اکنون شاخص فوق از کف مثلث به سمت سقف آن در حال حرکت است.

از آنجایی که در روز آینده شاخص کل به یک مقاومت استاتیک ضعیف رو‌به رو است، احتمال افزایش عرضه‌ها در اواسط بازار وجود دارد.

جمع بندی پیش بینی بورس فردا

در پیش بینی بورس فردا به طور خلاصه، در صورتی که روند صعودی نرخ ارز ادامه‌دار باشد، با توجه به شواهد موجود و شرایط تکنیکالی، انتظار داریم فردا با بازاری متعادل رو به رو باشیم، همراه با اینکه احتمال افزایش عرضه‌ در سطح اندک، نیز وجود دارد.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۹۱۳۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان