//
کدخبر: ۳۲۶۷۷۶ //

به این مشترکین برق، پاداش تعلق می گیرد

در حالی برخی از مردم از رقم بالای صورتحساب های برق ماه های اخیر انتقاد دارند، که شنیده شده است که برق بیش از 10 میلیون مشترک در کشور رایگان و با تخفیف صددرصدی محاسبه شده است.

به این مشترکین برق، پاداش تعلق می گیرد
به گزارش فرتاک نیوز،

گزارشات مردمی حاکی از آن است که صورتحساب برق مشترکین خانگی نسبت به دوره مشابه سال گذشته با افزایش قیمت چشمگیر مواجه شده است. به گفته سخنگوی صنعت برق، حدود  15درصد مشترکان، بین الگوی تعیین شده تا 2 برابر الگو، مصرف برق داشته‌ اند. این مشترکان برق علاوه بر افزایش سالانه 7 درصد تعرفه، 16درصد افزایش تعرفه نیز به دلیل مصرف بالاتر از الگوی مصرف داشته اند. یعنی در مجموع 23 درصد افزایش تعرفه در قبض این مشترکان اعمال شده است.

بررسی قبض‌ های صادر شده در سال جاری نشان می‌ دهد که رقم‌ های بالای قبض برق در صورت حساب مشترکان بسیار پرمصرف یا بدمصرف که شامل 3 درصد کل مشترکان هستند، محاسبه شده است. تعرفه برق این گروه بدون یارانه انرژی و با تعرفه خرید تضمینی تجدیدپذیرها محاسبه شده است. از طرفی برخی مشترکان که کمتر از الگوی مصرف کم مصرفی ها، برق مصرف کرده باشند، مشمول تخفیف صدرصدی شده اند.

به نظر می رسد در محاسبه قبوض برق و تعیین جریمه و پاداش، الگوی کم مصرفی، خوش مصرفی و بد مصرفی مدنظر شرکت توانیر است. در این خصوص گفتگوی رکنا با مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق را بخوانید:

برق چه کسانی صددرصد رایگان محاسبه می شود؟

رجبی مشهدی درخصوص رایگان شدن برق برخی مشترکان برق گفت: برق مشترکینی رایگان می شود که میزان مصرف برق آنها از الگوی تعریف شده کم مصرفی در هر منطقه، کم تر است. در همه کشور در مناطق عادی مثل تهران، که 80 درصد مناطق به لحاظ اقلیم در مناطق عادی قرار می گیرند، مشترکینی که ماهیانه کمتر از 100 کیلو وات ساعت برق مصرف کرده باشند، مشمول تخفیف صددرصدی خواهند بود.

وی افزود: در حال حاضر بیش از 10/5 میلیون مشترک از 30 میلیون مشترک خانگی در کشور، حداقل برای یک نوبت طی یک سال گذشته کمتر از الگوی مصرف تعیین شده برق مصرف کرده اند و مشمول تخفیف صدردصدی شدند.

سخنگوی صنعت برق درباره پاداش مشترکین خوش مصرف گفت: برای مشترکینی که میزان مصرف برق آنها در تابستان نسبت به دوره قبل کمتر باشد، متناسب با کاهش مصرف از پاداش خوش مصرفی برخوردار می شوند. اگر مصرف برق این افراد کمتر از دوره گذشته باشد، اختلاف محاسبه می شود و در قبض بعدی به عنوان پاداش مدیریت مصرف درج می شود. سپس این میزان به عنوان تخفیف از صورتحساب کسر می شود.

رجبی مشهدی در آخر درخصوص الگوی کم مصرفی در کشور تاکید کرد: برای مناطق عادی الگوی کم مصرفی 100 کیلو وات ساعت و برای مناطق گرمسیر 400 کیلو وات ساعت در ماه است. اما در دوره پاییز این اعداد در مناطق عادی و گرمسیر 80 کیلو وات ساعت در ماه است.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۶۷۷۶ //
ارسال نظر
 
  • ناشناس

    دروغ شاخ و دم دار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان