//
کدخبر: ۳۲۶۴۲۲ //

پیش بینی روند بورس در روزهای آینده

بازار سهام روز گذشته با تحرکات مثبت شاخص کل به کار خود پایان داد. دیروز شاخص کل در کانال یک میلیون و ۴۸۴ هزار واحد قرار گرفت.

پیش بینی روند بورس در روزهای آینده
به گزارش فرتاک نیوز،

ایمان رئیسی، کارشناس بازار سرمایه در پیش‌بینی بازار سهام گفت: نرخ دلار با تثبیت در قیمت‌ های ۲۸ هزار تومان ریسک ریزش را به دلیل کاهش نرخ ارز هم منتفی کرده و از آن طرف گروه ریالی تورمی هم با رشد نقدینگی و تورمی که روزانه با آن مواجهیم در ریل صعود قرار گرفتند.

رئیسی افزود: آنچه مشخص است حجم پایین معاملات و نگرانی از ریسکی است که با آن روبرو هستیم. اما گزارش شرکت‌ها و چرخش نقدینگی حاضر در گروه‌های مختلف می‌تواند علاوه بر شاخص مثبت در هفته پیش رو و گروه پالایشی که به نوعی لیدر بازار شده، در سهم‌های سایر گروه‌ها از جمله گروه‌های خودرو و بانک نیز خود را نشان دهد.

وضعیت شرکت‌ها امسال خراب می‌شود

نیما جوادیان، کارشناس بازار سرمایه هم درباره روند بورس در مقطع فعلی گفت: گزارش‌های شش ماهه را پیش روی بازار داریم و در حال حاضر این گزارش‌ها بیشترین تاثیر را در روند بازار دارند. با وجود انتشار گزارش‌های خوب شرکت‌های بورسی و فروش خوب آن‌ها اما بازار در حباب منفی معامله می‌شود و عوامل تاثیرگذار بی‌اثر شده‌اند.

این کارشناس درباره وضعیت شرکت‌های بورسی در سال آینده گفت: دولت سال آینده به واسطه کسری بودجه خود دست در جیب صنایع می‌کند و برای جبران کسری خود مالیات بیشتری از شرکت‌ها می‌گیرد بنابراین با توجه به این سیگنال‌ها بازار سهام هم با اصلاح رو به رو می‌شود.

جوادیان همچنین افزود: زمزمه‌هایی درباره گران شدن انرژی شنیده می‌شود. این مساله با حذف یارانه پنهان از صنایع همراه شده است و ضربه محکم‌تری را به صنایع می‌زند.

وی در بخش دیگری گفت: هزینه نیروی کار، انرژی و مواد اولیه روند افزایشی خواهند داشت و این مساله در حالی است که قیمت‌های فروش با قیمت‌های فعلی تفاوتی ندارند و این موضوع حاشیه سود شرکت‌ها را کم می‌کند. بر این اساس اگر رشدی هم داشته باشیم بر روی بازار تاثیری نخواهد داشت و در قیمت‌های بالاتر ریسک‌های بازار خودشان را نشان می‌دهند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۶۴۲۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان