//
کدخبر: ۳۲۶۲۷۲ //

پایان مهر ماه آخرین مهلت ثبت اطلاعات ملکی و سکونتی

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با تاکید بر لزوم ثبت اطلاعات ملکی و سکونتی سرپرستان خانوار در سامانه ملی املاک و اسکان کشور گفت: مالکان و مستاجران تا پایان مهرماه سال جاری مهلت ثبت‌نام و خوداظهاری دارند.

پایان مهر ماه آخرین مهلت ثبت اطلاعات ملکی و سکونتی
به گزارش فرتاک نیوز،

علیرضا قاری‌قرآن با بیان اینکه مهلت ثبت اطلاعات سکونتی سرپرستان خانوار در ۳۰ مهر ماه ۱۴۰۰ به پایان می‌رسد، اظهار کرد: مردم اصفهان برای جلوگیری از ضررهای ناشی از ثبت نکردن اطلاعات سکونتی هر چه سریع تر نسبت به خوداظهاری و ثبت مشخصات واحدهای مسکونی تملیکی و محل اقامت خود در سامانه ملی املاک و اسکان کشور به آدرس https://amlak.mrud.ir اقدام کنند.

وی با اشاره به پیامدهای مثبت ثبت اطلاعات در این سامانه، گفت: ثبت اطلاعات در سامانه مذکور منجر به ایجاد شفافیت اطلاعاتی در حوزه مسکن، اخذ تصمیمات سیاستی صحیح و نهایتا تسهیل فرآیند خانه‌دار شدن تمام اقشار جامعه می‌شود.

به گزارش ایسنا، مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: فراهم شدن زمینه ایجاد سرشماری برخط نفوس و مسکن، تنظیم بازار مسکن و امکان اجرای سیاست‌های مطلوب دولت از جمله اعمال مالیات یا پرداخت یارانه‌های هدفمند از دیگر مزایای ثبت اطلاعاتی سکونتی است.

وی گفت: با افزایش و صحت اطلاعات، نظام برنامه‌ریزی اقتصادی در بخش مسکن و در مجموعه اقتصاد کشور، تصویر روشن‌تری از ضوابط موجود داشته و امکان اتخاذ سیاست‌های بهینه توزیع و تخصیص بودجه و درآمد را بدست آورده که آثار کلان اقتصادی آن به ویژه در میان مدت و بلندمدت متوجه مردم می‌شود و از حجم مشکلات به خصوص در بخش مسکن می‌کاهد.

قاری‌قرآن با اشاره به آثار و تبعات ناشی از ثبت نکردن اطلاعات سکونتی، اظهار کرد: مالکان و مستاجران در صورت ثبت نکردن اطلاعات ملکی، آن واحد مسکونی خالی تلقی می‌شود و برای آن ملک برگه مالیاتی صادر و در صورت پرداخت نشدن مشمول جرائم مالیاتی می‌شود.

وی افزود: براین اساس همچنین هر زمان که نیاز به اخذ مفاصا حساب مالیاتی برای ملک مورد نظر باشد (به عنوان نمونه در زمان فروش واحد مسکونی)، مالک آن واحد مکلف به پرداخت جرائم مالکیتی ملک می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه میزان مالیات مربوطه از شش تا هجده برابر مالیات بر اجاره تعیین شده است، تصریح کرد: بنابراین رقم مالیات متعلقه بسیار قابل توجه بوده و مالک متضرر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تبعات ناشی از ثبت نکردن اطلاعات سکونتی تنها به جرائم مالیاتی ختم نمی‌شود، اظهار کرد: افزون بر موارد گفته شده به موجب قانون، ارائه بسیاری از خدمات از جمله افتتاح حساب بانکی، صدور دسته چک، خرید انشعابات برق، آب، فاضلاب و ... منوط به ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان کشور است.

قاری‌قرآن افزود: بسیاری از خدمات براساس آدرس مندرج در سامانه به ساکنین ارائه می‌شود، بنابراین ثبت نکردن اطلاعات و عدم خوداظهاری در سامانه ممکن است مشکلات عدیده‌ای برای خانوارها (چه ساکن و چه مالکی که خوداظهاری نکرده باشد) در استفاده از این خدمات ایجاد کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۶۲۷۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان