//
کدخبر: ۳۲۶۰۹۰ //

‌پیش بینی حیاتی از آینده قیمت مسکن

این روزها بسیاری از کارشناسان، آینده قیمت مسکن را به قیمت دلار گره زده‌اند؛ این در شرایطی است که در روزهای اخیر، قیمت دلار روندی جهشی را طی می‌کند

‌پیش بینی حیاتی از آینده قیمت مسکن
به گزارش فرتاک نیوز،

تورم قیمتی در بازارها همچنان می‌تازد؛ از بازار طلا و سکه تا ارز. به دنبال رشد قیمت‌ها در بازار ارز، مسکن هم این روزها سعی کرده وارد مدار قیمتی شود؛ تا جایی که آخرین گزارش مرکز آمار ایران، از رکورد تازه قیمتی در شهریورماه خبر می‌دهد.

براساس گزارش مرکز آمار ایران، در آخرین ماه تابستان متوسط قیمت خرید و فروش یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران ۳۱ میلیون و ۷۰۳ هزار تومان بوده که نسبت به مردادماه ۲.۴ درصد افزایش داشته است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که در ۹۳ روز تابستان امسال، میانگین قیمت مسکن در شهر تهران ۲ میلیون و ۳۰ هزار تومان گران شده است؛ این یعنی رشد ۶.۸ درصدی. آخرین قیمتی که از مسکن در خردادماه ۱۴۰۰ اعلام شده بود، ۲۹ میلیون و ۶۷۳ هزار تومان بود که این عدد در بازه سه ماهه تابستان امسال به ۳۱ میلیون و ۷۰۳ هزار تومان تغییر کرد.

در نیمه اول ۱۴۰۰ چه گذشت؟

اما بازار مسکن در نیمه اول ۱۴۰۰ چه روزهایی را گذراند؟ اعداد و ارقام رسمی نشان می‌دهد که مسکن اسفند سال ۱۳۹۹ را با عدد ۳۰ میلیون و ۲۷۴ هزار تومان به پایان رساند. اما در فروردین‌ماه بنا به شرایطی که هر ساله وجود دارد و بازارهای نیمه باز، قیمت مسکن کاهش یافته و میانگین قیمت مسکن ۲۹ میلیون و ۳۲۲ هزار تومان اعلام شد. این عدد در اردیبهشت‌ماه به ۲۸ میلیون و ۷۹۶ هزار تومان رسید. عددی که از میانگین قیمت مسکن در خردادماه نیز منتشر شد، ۳۰ میلیون و ۴۴ هزار تومان بود. این یعنی در بهار ۱۴۰۰ روندی نزولی را در بازار مسکن شاهد بودیم؛ به طوری قیمت مسکن ۰.۷ درصد کاهش داشته است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۶۰۹۰ //
ارسال نظر
 
  • صادق

    مسکن خیلی فراتر از تورم افزایش قیمت داشت ه بطوری که در بیست سال اخیر ارز صدوهشتاد برابر و مسکن هزار و دویست برابر رشد کرد ه و دیگر جامعه کشش افزایش قیمت مسکن را ن دارد و بایستی خیلی پایین بیاید تا همتراز با تورم شود

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان