//
کدخبر: ۳۲۵۲۳۱ //

اتهام پرداخت رشوه نفتی علیه یک بانک آمریکایی در برزیل

برزیل تحقیقاتی را برای رسیدگی به اتهام پرداخت رشوه از سوی بانک جی پی مورگان آمریکا آغاز کرده است.

اتهام پرداخت رشوه نفتی علیه یک بانک آمریکایی در برزیل
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از راشاتودی، اخیرا تحقیقاتی در برزیل برای اثبات اتهام یک بانک آمریکایی در پرداخت رشوه در این کشور به راه افتاده است. البته این اتهام مربوط به سال 2011 بوده که گفته می‌شود، بانک جی پی مورگان آمریکا با همکاری شرکت نفت پتروبراس برزیل اقدام به پولشویی و پرداخت رشوه کرده است.

بر اساس اسناد موجود در دادگاه و منابع قضایی در برزیل، پلیس این کشور در حال پرداختن به روند خرید 300 هزار بشکه نفت توسط بانک جی پی مورگان از شرکت پتروبراس در سال 2011 است. پلیس تلاش می‌کند تا بفهمد آیا جی پی مورگان در این خرید با پرداخت رشوه به کارمندان پتروبراس این میزان نفت را به قیمت پایین و ثمن بخس خریداری کرده است یا خیر. 

منابع آگاه می‌گویند پلیس برزیل همچنین می‌خواهد بداند که آیا در صورت اثبات پرداخت رشوه این روند برای سال‌های بعد نیز ادامه یافته یا اینکه متوقف شده است.

گفته می‌شود، در میان اسناد دادگاه، شهادت رودریگو برکوویتز، کارگزار سابق فروش سوخت پتروبراس نیز وجود دارد که در دو مورد فروش سوخت به جی پی مورگان حضور داشته‌اند. 

پتروبراس طی ایمیلی تاکید کرده که به هیچ عنوان مسائل مرتبط با کلاهبرداری و فساد را تحمل نخواهد کرد. با این حال اما مقامات برزیلی و آمریکایی مدعی هستند که فروشندگان فرآورده‌های شرکت پتروبراس تا سال 2018 و به مدت 10 سال در فعالیت‌های خود رشوه دریافت کرده‌اند. 

در سال 2020 بانک جی پی مورگان توافق کرد تا در ازای اعتراف به تخلف و بسته شدن پرونده‌اش در موضوع دستکاری بازار فلزات و اوراق خزانه‌داری 920 میلیون دلار به مقامات آمریکایی جریمه بپردازد.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۵۲۳۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان