//
کدخبر: ۳۲۳۳۳۹ //

سهام عدالت متوفیان تعیین تکلیف شود

سرپرست بورس اوراق بهادار استان اردبیل گفت: سهام عدالت متوفیان با مراجعه به سامانه ذینفعان بازار سرمایه تعیین تکلیف می‌شود.

سهام عدالت متوفیان تعیین تکلیف شود
به گزارش فرتاک نیوز،

کاملی ۱۶ شهریورماه در نشست با جمعی از دارندگان سهام عدالت در اردبیل اظهار کرد: افرادی که دارای سهام عدالت بوده و در سال‌های اخیر فوت کرده یکی از وراث آنها به نمایندگی از سایر اعضای خانواده باید با مراجعه به سامانه ذینفعان بازار سرمایه در قسمت میز خدمت الکترونیکی اطلاعات دقیق خود را به ثبت برسانند.

وی تصریح کرد: در این سامانه باید گواهی حصر وراثت و فوت به ثبت رسیده تا با فراهم شدن زمینه تقسیم سهام عدالت در بین وراث همه اعضای قانونی افراد متوفی بتوانند از مزایای آن در آینده استفاده کنند.

سرپرست بورس اوراق بهادار استان اردبیل با بیان اینکه شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت در استان‌ها فعالیت خود را آغاز کرده و با نماد خاص عرضه سهام و فعالیت‌های این شرکت به صورت قانونی و درست به انجام می‌رسد، گفت: سهامداران نباید نگران اصل سهام و سود خود باشند چرا که این شرکت‌ها با برخورداری از تجارب و اطلاعات فنی در بازار سرمایه به راحتی حافظ منافع سهامداران خواهند بود و اجازه کوچکترین تزلزل سرمایه‌ای را نخواهند داد.

کاملی در مورد پرداخت تسهیلات به دارندگان سهام عدالت با برگه‌های ارائه شده افزود: به غیر از یک بانک در استان، هیچ بانک عامل دیگری تمایلی به پرداخت تسهیلات با ضمانت سهام عدالت را ندارند و در این زمینه باید راهکارهای قانونی بیشتر و حمایتی در دستور کار باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: ۹۸۱ هزار نفر در استان اردبیل دارنده سهام عدالت هستند که ۵۱۰ نفر از آنها روش سرمایه‌گذاری مستقیم و مابقی غیرمستقیم را انتخاب کرده و فعالیتشان را در بازار سرمایه انجام می‌دهند.

کاملی ترکیب سهام عدالت را یک ترکیب مناسب با داشتن تنوع سبد سهام از شرکت‌های معتبر دانست و اضافه کرد: دارندگان سهام عدالت باید بدانند که در مجموعه سهام عدالت سهمی از شرکت‌های سرمایه‌گذاری سایپا، ایران خودرو، فولاد مبارکه، پتروشیمی‌های ارومیه، خوزستان و ۳۱ شرکت دیگر وجود دارد که از اعتبار خاصی در بازار سرمایه بهره‌مند هستند.

وی بالا رفتن ارزش سرمایه سهام عدالت را امیدبخش به نفع دارندگان سهام اعلام کرد و ادامه داد: هر چند فروش ۶۰ درصد سهام عدالت امکان‌پذیر بود اما در ماه‌های اخیر رغبت چندانی به فروش سهام عدالت وجود ندارد چرا که ارزش آن به مراتب بیشتر از گذشته است.

کاملی بیان کرد: دارندگان سهام عدالت به ارزش ۵۰۰ هزار تومان در حال حاضر می‌توانند سهام خود را با ارزش واقعی ۱۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان مشاهده کرده و حتی داد و ستد را انجام دهند.

وی ارزش سهام عدالت یک میلیون تومانی را در مقطع کنونی ۲۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به توقف دستور فروش سهام عدالت در کل کشور هم اکنون خرید و فروش سهام عدالت در بازار بورس متوقف شده ولی قطعا در آینده این فرآیند توسعه بیشتری پیدا می‌کند.

سرپرست بورس اوراق بهادار استان اردبیل تصریح کرد: دارندگان سهام عدالت با شماره‌گیری ۱۵۶۹ و وارد کردن کد ملی می‌توانند از کارگزار ناظر خود مطلع شده و در صورت امکان دستور توقف فروش سهام عدالت خود را صادر کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۳۳۳۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان