//
کدخبر: ۳۲۳۲۷۳ //

پیشنهاد جذاب بورسی از وزیر کار

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در یک گفت و گوی رادیویی از عرضه سهام تعاونی‌ها در بورس به عنوان راهکار پیشنهادی برای جذب سرمایه‌های مردمی یاد کرد که در خودکفایی و تامین سرمایه تعاونی‌ها نقش بسزایی دارد.

پیشنهاد جذاب بورسی از وزیر کار
به گزارش فرتاک نیوز،

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: توسعه تعاونی ها و مردمی کردن اقتصاد، آثار اجتماعی و اقتصادی بسیاری دارد و موجب افزایش روحیه همدلی و هم افزایی و مشارکت در میان آحاد مختلف جامعه می‌شود.

حجت الله عبدالملکی مقابله با فساد و انحراف تعاونی‌ها را از جمله برنامه‌های مهم خود در وزارت تعاون نام برد و تاکید کرد، برای جلب اعتماد عمومی و اعتمادسازی در این بخش اهتمام خود را به کار خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: در سال‌های اخیر بی مهری‌های بسیاری نسبت به بخش مردمی تعاون شده که در کاهش اعتماد عمومی تاثیرگذار بوده است، اما برنامه ما در وزارت تعاون، اجرای سند توسعه تعاون، توسعه و ترویج فرهنگ تعاونی، تسهیل و توسعه فعالیت کسب و کارها در حوزه تعاونی، کمک به بهبود وضع تعاونی‌ها، تامین مالی، اصلاح ساختارها و افزایش تمایل و جلب اعتماد مردم به تعاونی ها خواهد بود.

رئیس اتاق تعاون ایران نیز در بخش دیگری از این گفت وگو، توسعه بخش تعاون را موجب افزایش سطح اشتغال، توزیع عادلانه ثروت، کمک به مناطق محروم و کم برخوردار و تحقق عدالت اجتماعی دانست و احیا و اجرای قوانین بر زمین مانده بخش تعاون را خواستار شد.

عبدالملکی با بیان اینکه حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در دستور کار این وزارتخانه قرار دارد، از فعال کردن تعاونی‌ها در حوزه‌هایی همچون کشاورزی و مسکن، تبدیل سرمایه‌های راکد به مولد، افزایش صادرات تعاونی ها و تسهیل فرآیند ثبت تعاونی‌ها به عنوان برنامه های مهم وزارت تعاون برای افزایش اقبال عمومی و میل مردم به مشارکت در بخش تعاونی یاد کرد.

وی در عین حال به تعطیلی نیمی از بنگاه‌های تعاونی، اشاره و خاطرنشان کرد: آنچه مسلم است در مقطع کنونی افزایش تعداد تعاونی ها و آمار کمّی آنها مطرح نیست بلکه حمایت و اعتمادسازی از تعاونی های موجود حائز اهمیت است.

رئیس اتاق تعاون ایران در پایان بر اجرای قوانین مرتبط با بخش تعاون و توجه به توسعه کیفی تعاونی‌ها تاکید کرد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۳۲۷۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان