//
کدخبر: ۳۲۲۹۰۱ //

یک خبر خوش درباره بازار مسکن

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: برای ساخت ۲۰۰ تا ۲۵۰هزار واحد مسکونی در سال در قالب طرح اقدام ملی و طرح‌های جدید در قالب ساخت یک میلیون واحد مسکونی آمادگی داریم.

یک خبر خوش درباره بازار مسکن
به گزارش فرتاک نیوز،

جواد حق‌شناس افزود: در طرح اقدام ملی مقرر شد دولت ۴۰۰ هزار واحد مسکن بسازد که سهم بنیاد مسکن ۱۳۸ هزار واحد تعیین شد و تاکنون برای ۷۳ هزار واحد، زمین از سازمان ملی زمین و مسکن گرفتیم. 

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: متقاضیانی که ثبت نام کردند و پرونده آن‌ها پایش شده است، حدود ۵۳ هزار نفر تایید و به بانک معرفی شدند و این تعداد مبلغ اولیه را نیز پرداخت کردند.

حق شناس تصریح کرد: ۴۳ هزار نفر از این تعداد را ساماندهی و در قالب گروه ساز، بنیادساز و انبوه ساز تقسیم بندی کردیم که ساخت ۲۹ هزار واحد شروع شده و پیشرفت فیزیکی این طرح‌ها ۶ درصد است.

وی درباره سیاست دولت جدید برای ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال نیز گفت: آنچه در لایحه تسریع ساخت مسکن در مجلس تهیه و به دولت ارایه شده است و منتظر ابلاغ آن هستیم، تسهیلات بیشتری پیش بینی شده و دولت نیز بخشی از زیر ساخت‌ها را به عهده گرفته است.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: ما آمادگی داریم تا بر اساس برنامه‌های وزیر جدید راه و شهرسازی وظایف خود را انجام دهیم.

وی درباره قیمت پایه ساخت مسکن طرح اقدام ملیهم گفت: روش محاسبه مسکن طرح اقدام ملی دو شیوه است اول ۲ میلیون ۷۰۰ هزار تومان که قیمت پایه است و دولت اعلام کرد که مبنای تعدیل سازمان برنامه و بودجه از ۳ ماه دوم سال ۱۴۰۰ تا پایان اجرای طرح به آن تعلق می‌گیرد و شیوه دوم بر اساس توافق بنیاد مسکن با وزارت راه و شهرسازی است تا با هزینه کمتری برای متقاضی محاسبه شود به این صورت که قیمت تمام شده خرید مصالح و قراردادهای اجرای طرح را مبنا قرار بدهیم و از سود آن بگذریم.

حق شناس تاکید کرد: بر اساس برنامه ششم توسعه و توافق بنیاد مسکن با وزارت راه و شهرسازی، این بنیاد مسئولیت ساخت مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر را به عهده دارد و البته با توافق وزارت راه و شهرسازی در برخی شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت نیز طرح اقدام ملی را در حال اجرا داریم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: اقتصاد نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۲۹۰۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان