//
کدخبر: ۳۲۲۵۴۷ //

قیمت دلار به کدام سمت و سو می رود؟

قیمت دلار ظرف ۴۸ ساعت گذشته هزار و ۲۰۰ تومان کم شده. گروهی در بازار ارز اعتقاد دارند دلار همچنان قابلیت ارزان شدن دارد. در سوی مقابل عده‌ای می‌گویند اسکناس آمریکایی برای عقب‌نشینی‌های بیشتر، به پالس‌های جدیدی نیازمند است و از امروز سه‌شنبه نهم شهریور دوباره به مسیر صعودی باز‌می‌گردد. اگر در همان ساعات ابتدایی معاملات امروز پیش‌بینی گروه دوم درست از آب درآمد، تعجب نکنید.

قیمت دلار به کدام سمت و سو می رود؟
به گزارش فرتاک نیوز،

قیمت دلار امروز سه‌شنبه نهم شهریور به پشتوانه اتفاقات شب گذشته در جریان معاملات پشت‌خطی شانس گران شدن و بازگشت به مسیر صعودی دارد. از روز یکشنبه تا پایان معاملات روز دوشنبه اسکناس آمریکایی حدود هزار و ۲۰۰ تومان ریزش داشت و به رقم ۲۷ هزار و ۱۷۰ تومان رسید.

قیمت دلار دقیقا به نرخ دو هفته قبل برگشته. زمانی که تعطیلات شش روزه کرونایی تازه آغاز شده بود. حالا بخشی از معامله‌گران اعتقاد دارند روند ریزشی روز‌های اخیر به‌پایان رسیده و از امروز دلار گران می‌شود. شاید مهمترین دلیل افت قیمت دلار طی دو روز گذشته به صحبت‌های ابراهیم رئیسی در جلسه ستاد اقتصادی دولت ارتباط داشته باشد. از همان موقع مشخص بود که بالاخره عقب‌نشینی‌های هیجانی دلار یک جایی به‌پایان می‌رسد.

از طرفی فراموش نکنیم تکلیف برجام هنوز مشخص نیست و اگر بخواهیم صحبت‌های زنده دیشب حسین امیرعبداللهیان را ملاک قرار بدهیم، به این زودی‌ها خبری از دور جدید گفت‌وگو‌های برجام نیست و بازگشت ایران به میز مذاکرات همچنان به زمان نیاز دارد.

همه این‌ها را گفتیم، اما از ذکر یک موضوع نباید غافل شویم. در بازار ارز برای همین امروز احتمال کاهش قیمت دلار را نباید خیلی نادیده بگیریم. ریزش سنگین دو روز گذشته، ترس را به دل خریداران دلار انداخته و آن‌هایی که سال‌ها در بازار ارز تجربه کسب کرده‌اند، بازگشت امروز دلار به کانال ۲۶ هزار تومان را اتفاق عجیبی نمی‌دانند. اجالتا معاملات فردایی روز گذشته شانس افزایش قیمت دلار در ابتدای معاملات امروز را پررنگ‌تر نشان می‌دهد.

قیمت دلار در بازار آزاد

قیمت دلار در بازار آزاد، روز دوشنبه هشتم شهریور در ادامه روند نزولی، دقیقا ۴۸۰ تومان ارزان و بیشتر از قبل به مرز ۲۷ هزار تومان نزدیک شد. اطلاعات فرارو نشان می‌دهد دیروز کمترین قیمت ثبت شده دلار ۲۷ هزار و ۱۰۰ تومان بوده است اما حوالی ساعت هشت شب که معمولا همزمان می‌شود با بالا رفتن کرکره صرافی‌ها، دلار ۲۷ هزار و ۱۷۰ تومان خرید و فروش می‌شد. روز یکشنبه جو روانی بازار کاهشی بود و خیلی‌ها جرات خرید کردن نداشتند.

قیمت دلار در صرافی ملی

قیمت دلار در صرافی ملی روز دوشنبه ریزش عجیبی را تجربه کرد. دلار دولتی که در صرافی‌های منتخب در دسترس مردم قرار می‌گیرد وارد کانال ۲۶ هزار تومان شد و از حوالی ساعت ۱۳ دیروز ۲۶ هزار و ۳۵۸ تومان فروخته می‌شد. یعنی هزار و ۱۶ تومان کمتر از روز یکشنبه. شاید این اقدام از سوی بانک‌مرکزی مثل یک شوک قیمت‌های بازار آزاد را تحت تاثیر قرار بدهد، اما از یک طرف می‌تواند راه دلالی را هموار کند. اختلاف ۸۰۰ تومانی قیمت دلار در بازار آزاد و صرافی ملی، شاخک‌های برخی از دوستان را تکان می‌دهد. تهیه هر ۲۳۰۰ دلار سهمیه‌ای از صرافی‌های زیرنظر بانک‌مرکزی و فروش این دلار‌ها در بازار آزاد بیشتر از یک و نیم‌میلیون تومان سود دارد. تجربه نشان می‌دهد تداوم این اختلاف قیمت در معاملات امروز، منجر به تشکیل صف‌های طولانی مقابل صرافی‌ها خواهد شد.

قیمت دلار در معاملات پشت‌خطی

قیمت دلار در معاملات پشت‌خطی، دیشب روند صعودی داشت و دلال‌ها تا ساعت ۲۲ لفظ‌های پیشنهادی خودشان را تا ۲۷ هزار و ۳۰۰ تومان افزایش دادند. دلال‌ها شب قبل نرخ خرید و فروش‌های بین خودشان را بیشتر از ۱۰۰ تومان از آخرین قیمت بازار آزاد بالاتر بردند. با این اتفاق می‌شود برای افزایش قیمت دلار در معاملات امروز شانس زیادی قائل باشیم. شاید پیش‌بینی آن‌هایی که می‌گویند ریزش ۴۸ ساعته قیمت دلار تمام شده، درست باشد.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۲۵۴۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان