//
کدخبر: ۳۲۲۳۰ //

اختلاس میلیاردی دریکی از بانک‌های شیراز

رئیس پلس استان فارس گفت: رئیس یکی از بانک‌های شیراز از سال ۹۴ تا زمان کشف جرم با جعل سند و امضاء، تسهیلاتی را در قالب قراردادهایی با شرکت‌های صوری به بستگان نزدیک خود پرداخت کرده بود.

اختلاس میلیاردی دریکی از بانک‌های شیراز
به گزارش فرتاک نیوز،

 سردار سرتیپ احمدعلی گودرزی پیش از ظهر امروز در نشست خبری به تشریح اقدامات پلیس فارس در ماه‌های اخیر پرداخت و اظهار داشت: در این مدت ۷ تُن مواد مخدر کشف و در طرح پاک‌سازی پلیس، هزار و ۴۰۰ خرده‌فروش مواد و هزار و ۴۵۰ معتاد متجاهر دستگیر شدند.

 

 فرمانده نیروی انتظامی استان فارس ادامه داد: ۱۲ باند فعال مواد مخدر منهدم و ۳۰ هزار قرص روان‌گردان را کشف کردیم.

 

 وی کشفیات مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سال جاری را ۳۵۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: عمده محموله قاچاق، پارچه، لوازم یدکی و اسپیلت بود که هزار و ۸۹ نفر متهم در این زمینه دستگیر شدند و ۱۲۱ مغازه نیز پلمپ شد.

 

 گودرزی متذکر شد: ۷۰ هزار لیتر سوخت قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۱۲۰ میلیون ریال کشف شد که متهمان از فارس، سوخت‌های نفت و گازوئیل را به سیستان و بلوچستان منتقل می‌کردند.

 

رییس پلیس فارس از اختلاس ۵۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریالی در یکی از بانک‌های دولتی شیراز خبر داد و گفت: در این پرونده رییس بانک از سال ۹۴ تا زمان کشف جرم، با جعل سند و امضاء، تسهیلاتی را در قالب قراردادهایی با شرکت‌های صوری به بستگان نزدیک خود پرداخت کرده بود که با اقدامات فنی پلیس آگاهی فارس، دستگیر و روانه زندان شد.

 

گودرزی با اشاره به کلاهبرداری ۲ رمال و دعانویس از برخی مردم کم‌سواد و مسن شهرستان‌های داراب، فسا، بوانات، کوار و شیراز ادامه داد: متهمان ۷۵۰ میلیون ریال کلاهبرداری کرده بودند که با پیگیری ماموران پلیس دستگیر شدند و تاکنون ۳۰۰ فقره پرونده شکایت از این افراد طرح شده است.

 

 وی به کشف یک کیلو  و ۸۰۰ گرم هروئین از یک قاچاقچی مواد مخدر نیز اشاره کرد و گفت: این فرد با دیدن ماموران و با استفاده از تیغ اقدام به زدن رگ‌های گردن و ساعد خود کرد و قبل از رسیدن به بیمارستان جان خود را از دست داد.

 

 فرمانده ناجا در فارس با بیان اینکه باند سارقینِ ساختمان‌های درحال احداث دستگیر شدند افزود: از ۵۰ فقره سرقت انجام شده، ۳۵ نفر از مال‌باختگان به پلیس مراجعه کردند و از ۴۰ فقره سرقت در اماکن خصوصی، ۳۵ مال‌باخته شناسایی شدند.

 

 گودرزی از دستگیری جاعل کارت پایان خدمت در شیراز و کلاهبردار حرفه‌ای که خود را قاضی دادگستری معرفی کرده بود نیز خبر داد.

 

 وی همچنین با ابراز تاسف از شهادت رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فسا، از دستگیری عاملان این رویداد خبر داد و در بخش دیگری از سخنان خود گفت: کلاهبردار اینترنتی که با هک کردن تلفن همراه و رایانه مردم و سوءاستفاده از اطلاعات شخصی، عکس‌ها و فیلم‌های خصوصی، اقدام به اخاذی می‌کرد دستگیر شد.

 

 رییس پلیس فارس در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به دستگیری ۵۰۰ نفر که اقدام به روزه‌خواری در انظار عمومی می‌کردند خاطرنشان کرد: تمهیدات امنیتی برای شبهای قدر، راهپیمایی روز قدس و عید فطر در دستور کار نیروی انتظامی است.

 

منبع: قدس آنلاین
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۲۳۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان