//
کدخبر: ۳۲۱۷۸۰ //

قیمت مرغ در کرمانشاه چند؟

مرغ در کرمانشاه چند نرخی شده، از 27 هزار و 500 تومان تا سی و چند هزار تومان و دیگر از مرغ 24 هزار و 900 تومانی خبری نیست.

قیمت مرغ در کرمانشاه چند؟
به گزارش فرتاک نیوز،

این روزها اگرچه از کمبود مرغ و صف های خرید مرغ کاسته شده، اما قیمت ها رو به افزایش گذاشته و دیگر تقریبا در هیچ مغازه‌ای از مرغ 24 هزار و 900 تومانی خبری نیست  و سر در اکثر مغازه ها تابلوی "مرغ دولتی با قیمت 27 هزار و 500 تومان" جا خوش کرده.

برخی مغازه داران هم خصوصا در روزهای تعطیل مرغ را با قیمت بالاتر و حتی تا سی و چند هزار تومان به فروش می رسانند و این بین مردم نمی دانند قیمت مصوب مرغ چقدر است و اگر فروشنده ای مرغ را با قیمت بالاتر از چقدر عرضه کرد، گرانفروشی کرده و باید این تخلف را گزارش دهند.

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه عرضه مرغ با قیمت گرانتر از ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان را تخلف می داند و از مردم خواست هرگونه گرانفروشی مرغ را با تلفن ۱۲۴ در میان بگذارند.

مسعود بیگلری در گفت و گویی، با بیان اینکه اکنون قیمت مصوب هر کیلو مرغ در بازار ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان است، اظهار کرد: اگرچه قیمت مصوب مرغ پیش از این ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان بود، اما به دلیل بالا رفتن هزینه تمام شده تولید برای مرغداران، دیگر چنین قیمتی برای عرضه مرغ ممکن نبود و در نهایت توافق شد قیمت مصوب کیلویی ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شود.

وی با بیان اینکه فروش مرغ با قیمت بیش از ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان تخلف است، افزود: با هر مغازه‌ای که مرغ را گرانتر از قیمت مصوب بفروشد برخورد خواهد شد.

معاون سازمان صمت استان کرمانشاه از مصرف‌کنندگان هم خواست هرگونه گران‌فروشی را با سامانه ۱۲۴ بازرسی و نظارت سازمان صمت در میان بگذارند.

بیگلری با بیان اینکه نظارت بر بازار مرغ همچنان از سوی سازمان صمت ادامه دارد، یادآور شد: طی حدود یک ماه اخیر برای نزدیک به ۳۰۰ واحد صنفی عرضه مرغ در سطح استان به دلیل تخلف، پرونده تغزیراتی تشکیل شده است.

اما رییس سازمان جهادکشاورزی کرمانشاه می گوید قیمت مصوب مرغ فعلا همان 24 هزار و 900 تومان است.

نوربخش حاتمی در گفت و گویی، با بیان اینکه قیمت مصوب مرغ  قاعدتا همان کیلویی 24 هزار و 900 تومان است، گفت: در یک مقطعی با توجه به کاهش شدید عرضه و افزایش تقاضا به دلیل فرا رسیدن ایام محرم و صفر و زیاد شدن نذورات، در استان با مشکل جدی تامین مرغ مواجه بودیم، لذا طی چند وقت گذشته علی رغم درج قیمت ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومانی بر روی مرغ های کشتار شده بخش عمده ای از مرغ در استان با قیمت هر کیلوگرم ۲۷ هزار و ۵۰۰ عرضه شد.

حاتمی ادامه داد: با توجه به رفع مشکل تولید و تامین مرغ مورد نیاز استان در شرایط فعلی، قیمت عرضه باید به همان قیمت مصوب ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومانی برای مصرف کننده برگردد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به تشکیل جلسه تنظیم بازار استان در همین هفته، گفت: در این نشست که طی روزهای آینده تشکیل می شود، احتمالا قیمت مرغ به همان قیمت مصوب ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومانی برمی گردد.

وی در ادامه اشاره‌ای هم به غیرمنطقی بودن قیمت مصوب 24 هزار و 900 تومانی برای مرغ داشت  و افزود: به دلیل مشکلاتی که مرغداران در حوزه تامین نهاده‌ها با آن مواجه شده اند و افزایش حدود 10 درصدی قیمت نهاده ها از جمله قیمت جوجه یک روزه از زمان تعیین مصوبه 24 هزار و 900 تومانی و نیز بالا رفتن تلفات مرغ در مرغداری ها به دلیل گرمای هوا، به نظر می رسد امکان عرضه مرغ با این قیمت وجود ندارد.

وی  ادامه داد: معتقدم برای به آرامش رسیدن بازار مرغ باید نرخ های جدید اعلام شود تا مرغداران به ادامه تولید ترغیب شوند.

حاتمی اشاره ای هم به تولید مرغ کافی در استان داشت و گفت: اگرچه مرغ هم اکنون در استان با قیمتی بالاتر از قیمت مصوب عرضه می شود، اما استان کرمانشاه جزو معدود استان هایی است که با کمبود عرضه مرغ در بازار مواجه نیست.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۱۷۸۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان