//
کدخبر: ۳۲۱۳۷۵ //

قیمت طلای جهانی بالا رفت

قیمت طلا در معاملات روز جمعه بازار جهانی تحت تاثیر نگرانیها نسبت به شیوع کرونای دلتا و تاثیر آن بر احیای اقتصادی افزایش یافت اما صعود دلار، رشد این فلز ارزشمند را محدود کرد.

قیمت طلای جهانی بالا رفت
به گزارش فرتاک نیوز،

بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۷۸۴ دلار و هفت سنت رسید. بهای معاملات این بازار از ابتدای هفته جاری تاکنون حدود ۰.۳ درصد افزایش نشان می دهد.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۳ درصد افزایش، به ۱۷۸۶ دلار و ۱۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار شب گذشته با ۰.۱ درصد کاهش، در ۱۷۸۳ دلار و ۱۰ سنت بسته شده بود.

ایلیا اسپیواک، استراتژیست ارزی دیلی فارکس در این باره گفت: ریسک گریزی به معنای آن است که سرمایه به سمت اوراق قرضه می رود که باعث کاهش بازده می شود و بنابراین بازده رشد چندانی نداشته و این موضوع روی قیمت طلا تاثیر گذاشته است.

روند نزولی بازارهای آسیایی ادامه یافت و دلار نزدیک بالاترین رکورد ۹ ماه اخیر که روز پنج شنبه به آن صعود کرده بود، ایستاد. دلار قویتر معاملات طلا را برای خریداران غیرآمریکایی گرانتر می کند.

به گفته اسپیواک، با نزدیک شدن به زمان برگزاری سمپوزیوم جکسون هال، بخشی از رشد قیمت اصلاحی طلا احتمالا از دست می دهد. بازارها خود را آماده می کنند که بانک مرکزی آمریکا همچنان به این داستان ادامه دهد که آغاز تعدیل برنامه های محرک مالی قریب الوقوع است و اعلام رسمی در این باره ممکن است در سپتامبر انجام بگیرد. جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا در این رویداد درباره دورنمای اقتصادی صحبت خواهد کرد و انتظار می رود نقشه راه روشنتری درباره تعدیل برنامه های محرک مالی ارائه کند.

گزارش نشست سیاست پولی ژوییه بانک مرکزی آمریکا نشان داد مقامات بانکی تا حدود زیادی با آغاز تعدیل برنامه خرید اوراق قرضه در سال میلادی جاری در صورت ادامه روند بهبود اقتصادی، موافق هستند.

بر اساس گزارش رویترز، آماری که روز پنج شنبه منتشر شد، نشان داد شمار آمریکایی های متقاضی دریافت بیمه بیکاری هفته گذشته به پایینترین رکورد در ۱۷ ماه اخیر رسیده است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، به ۲۳ دلار و ۲۲ سنت رسید و در مسیر ثبت سومین کاهش هفتگی متوالی قرار گرفت.

بهای هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۶ درصد افزایش، به ۹۷۹ دلار و ۵۰ سنت رسید اما بیش از چهار درصد کاهش هفتگی نشان می دهد.

بهای هر اونس پالادیم برای تحویل فوری ۰.۷ درصد افزایش یافت و به ۲۳۲۸ دلار و ۹۱ سنت رسید. این فلز در مسیر بدترین کاهش هفتگی از زمان کاهش ۱۲ درصدی در مارس سال ۲۰۲۰ است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۱۳۷۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان