//
کدخبر: ۳۲۱۲۸۶ //

از کدام بانک‌ها وام قرض الحسنه بگیریم؟+ جزئیات

سقف پرداخت وام قرض الحسنه بانک‌ها از ۳۰ میلیون تومان به ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است. وام قرض‌الحسنه‌ای که سود آن تنها چهار درصد است و بازپرداخت آن برای برخی از افراد ۱۰ساله است. اما چه کسانی می‌توانند از وام ۱۰۰ میلیونی قرض‌الحسنه استفاده کنند؟

از کدام بانک‌ها وام قرض الحسنه بگیریم؟+ جزئیات
به گزارش فرتاک نیوز،

سقف پرداخت وام قرض الحسنه به 50 تا 100 میلیون تومان افزایش یافته است. وام قرض الحسنه به گروه های آسیب دیده پرداخت می شود. ایثارگران و مددجویان کمیته امداد از جمله افرادی هستند که سقف وام قرض الحسنه آنها 100 میلیون تومان است، اما وام قرض الحسنه 50 میلیون تومانی شامل همه افرادی است که می توانند از این وام استفاده کنند. البته سقف 100 میلیون تومانی وام قرض الحسنه شامل آن دسته از افرادی می‌شود که این وام را برای ایجاد مشاغل خانگی، کارگشایی امور کسب‌وکار خرد روستایی و خرید انشعابات می‌‌‌گیرند.

چند روز قبل شورای پول و اعتبار اعلام کرد سقف وام قرض‌الحسنه از ۳۰ به ۵۰ و ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

آنگونه که در این مصوبه آمده است وام ۵۰ میلیون تومانی قرض‌الحسنه شامل همه افرادی می‌شود که می‌خواهند از این تسهیلات استفاده کنند. اما وام ۱۰۰ میلیونی قرض‌الحسنه شامل آن دسته از افرادی می‌شود که این وام را برای ایجاد مشاغل خانگی، کارگشایی امور کسب‌وکار خرد روستایی و خرید انشعابات می‌‌‌گیرند.

همچنین مبلغ وام قرض‌الحسنه برای ایثارگران و افراد تحت پوشش کمیته امداد ۱۰۰ میلیون تومان است.

همچنین مصوب شد که سقف فردی و مدت بازپرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه مسکن محرومان شهری برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی‌(ره) و سازمان بهزیستی کشور افزایش یابد که بر این اساس برای شهرهای کوچک کمتر از ۲۰۰ هزار نفر، ۸۰ میلیون تومان و برای سایر شهرها ۱۰۰میلیون تومان با بازپرداخت ۱۰ سال تعیین شد.

از کدام بانک‌ها وام قرض الحسنه بگیریم؟

بانک مرکزی بخشنامه افزایش سقف فردی تسهیلات قرض‌الحسنه را به مدیران عامل بانک‌های دولتی، غیردولتی، موسسات اعتباری غیر بانکی، شرکت دولتی پست بانک و بانک مشترک ایرانونزوئلا ابلاغ کرد. بر این اساس علاوه بر بانک‌های قرض‌الحسنه‌ای چون بانک مهر ایران و رسالت، دیگر بانک‌ها هم باید تسهیلات قرض‌الحسنه را به متقاضیان پرداخت کنند.

اما گزارش‌های مردمی نشان می‌دهد بانک‌ها چندان تمایلی به پرداخت وام قرض‌الحسنه ندارند. به خصوص در شرایط کنونی که نرخ تورم افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته و سود این وام تنها ۴ درصد است. در این شرایط بانک‌ها ترجیح می‌دهند وام‌هایی پرداخت کنند که سود آن بالاتر است.

به همین دلیل بسیاری از متقاضیان می‌گویند مراجعه آنها به بانک‌ها برای دریافت وام قرض‌الحسنه به در بسته خورده است و آنها برای دریافت وام ۳۰ میلیون تومانی قرض‌الحسنه هم با مشکل مواجه بوده‌اند چه برسد به وام ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومانی.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۱۲۸۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان