//
کدخبر: ۳۲۰۸۰۸ //

برنامه جدید صنعت برق برای خاموشی‌ها

سخنگوی صنعت برق از اعمال بیش از ۱۵۰۰ مگاوات خاموشی برنامه‌ریزی شده در سراسر کشور خبر داد.

برنامه جدید صنعت برق برای خاموشی‌ها
به گزارش فرتاک نیوز،

مصطفی رجبی مشهدی با اشاره به اینکه امروز شرایط سختی برای صنعت برق است افزود: امروز نیاز مصرف برق در کشور به ۶۶ هزار مگاوات می‌رسد که البته میزان حداکثری تولید صنعت برق فقط ۵۳ تا ۵۴ هزار مگاوات است.

وی با اشاره به اینکه افزایش مصرف برق، شبکه و نیروگاه‌ها را با نقص فنی مواجه کرده است گفت: امروز علاوه بر محدودیت فنی موجود در برخی از نیروگاه‌های برق آبی، ۱۳۰۰ مگاوات از نیروگاه‌های حرارتی نیز به دلیل نقص فنی از روز گذشته از مدار خارج شدند که هم اکنون در حال رفع نقص در این نیروگاه‌ها هستیم.

سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه بروز این نواقص سبب ایجاد محدودیت ۳۵۰۰ مگاواتی در تولید برق شده است ادامه داد: در این شرایط از مردم و صنایع درخواست همکاری و کمک داریم که با کاهش مصرف برق به کاهش محدودیت‌ها کمک کنند.

رجبی مشهدی با اشاره به فاصله قابل توجه بین تولید و مصرف برق افزود: روز گذشته که از روز‌های تعطیل در کشور بود مصرف برق در برخی از استان‌ها مانند مازندران و گیلان تا ۶۰ درصد افزایش یافت که به دلیل محدودیت در تولید قادر به تامین این میزان برق نیستیم.

وی گفت: تنظیم کولر‌ها برروی عدد ۲۶ ، استفاده از دور کند کولر‌های آبی، خاموش کردن کولر‌های اضافی و استفاده نکردن از وسایل برقی پرمصرف در زمان اوج مصرف برق یعنی از ساعت ۱۲ تا ۱۸ و از ۲۰ تا ۲۳ سبب کاهش محدودیت‌ها در تامین برق و کاهش حوادث خواهد شد.

سخنگوی صنعت برق افزود: به دلیل بروز محدودیت‌های امروز در تامین برق، سقف تعیین شده استان‌ها برای مصرف برق سختگیرانه بوده و همه استان‌ها باید آن را رعایت کنند.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۰۸۰۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان