//
کدخبر: ۳۲ //

تمرکز برنامه ششم توسعه بر سواحل مکران

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: برنامه ششم توسعه به عنوان برنامه مکان محور روی سواحل مکران متمرکز شده است.

تمرکز برنامه ششم توسعه بر سواحل مکران

تمرکز برنامه ششم توسعه بر سواحل مکران

به گزارش فرتاک خبری محمدباقر نوبخت درپایان یازدهمین شورای برنامه‌ریزی وتوسعه هرمزگان در جمع خبرنگاران اظهار داشت : برنامه ششم توسعه بر اساس سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری تهیه شده که ایشان در سیاست‌های خود توسعه منطقه مکران را مدنظر داشتند.

وی ادامه داد: در لایحه سال ۱۳۹۶ ، ۱۰ هزار میلیارد تومان برای اولویت‌های خاص دیده شده که براساس سرفصل‌های منطقه مکران، اعتبارهای مضاعفی به آن اختصاص می‌یابد.

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور اضافه کرد: همچنین بدون تردید اعتبارهای مناسبی در هر بودجه سنواتی بر اساس این اولویت به مکران تعلق خواهد گرفت.

 بازگشت بخشی از مازاد درآمد استان برای تشویق و تحصیل بیشتر منطقی است

نوبخت در خصوص گلایه‌های موجود از موضوع مازاد درآمدهای وصولی به استان نیز گفت:این سخن درستی است که در جهت تشویق تحصیل درآمدهای مالی بیشتر، بخشی از درآمدهای مازاد را به استان وصول کننده بازگرداند و این کار صورت خواهد گرفت.

به گزارش ایرنا، معاون رئیس جمهوری اشاره کرد: نظام مالیاتی ایران به صورت ملی است و اعتبارات طبق قانون اساسی به خزانه واریز می‌شود و آنجا با پیشهاد دولت و تایید نمایندگان ملت، باز توزیع می‌شود.

وی اشاره کرد: بنابه هر دلیل تعدادی از استان‌ها درآمد کافی برای اداره خود ندارند و به غیر از ۵ - ۶ استان بقیه نیاز به منابعی غیر از درآمد خود دارند.

نوبخت یادآور شد: دولت خود را موظف می‌داند به استان‌هایی که ظرفیت و استعداد دارند مساعدت‌های کافی و وافی را داشته باشد، البته محدودیت‌هایی نیز در این زمینه وجود دارد.

 

منبع: میزان
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان