//
کدخبر: ۳۱۹۹۲۵ //

رکورد سود بورس در سال جدید شکست!

در دومین هفته کاری مرداد ۱۴۰۰ میانگین ارزش صف‌های خرید پایانی بازار سهام رشد ۲۷ درصدی داشت و هفتمین هفته صعودی بازار ثبت شد.

رکورد سود بورس در سال جدید شکست!
به گزارش فرتاک نیوز،

شاخص کل بورس پایتخت در هفته اخیر روندی صعودی داشت و توانست وارد کانال ۱.۴ میلیونی شود. در پایان هفته شاخص کل ۸۹ هزار و ۵۵۶ واحد بالاتر از هفته قبل ایستاد. شاخص کل هم وزن نیز با رشد ۶ هزار و ۵۱۸ واحدی نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته قبل، در محدوده ۴۰۳ هزار واحدی قرار گرفت.

بازدهی هفته

شاخص کل در آخرین روز کاری هفته ۳۰ هزار و ۴۱۴ واحد رشد کرد و به رقم یک میلیون و ۴۰۶ هزار واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته قبل ۸۹ هزار و ۵۵۶ واحد بالاتر ایستاد تا بازدهی هفته شاخص بورس مثبت ۶.۸ درصد شود که بیشترین بازده هفتگی شاخص در سال جاری است. این هفتمین هفته متوالی است که بازدهی بورس مثبت می‌شود. شاخص کل به استثنای روز دوشنبه در باقی روزهای هفته صعود کرد.

روند شاخص کل هم‌ وزن

در هفته اخیر شاخص کل هم‌وزن در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه نزول کرد و در روزهای شنبه، یکشنبه چهارشنبه صعود کرد و در پایان هفته نسبت به هفته پیشین ۶ هزار و ۵۱۸ واحد بالاتر ایستاد و به رقم ۴۰۳ هزار و ۲۶۴ واحد رسید و بازدهی مثبت ۱.۶ درصدی را ثبت کرد.

کاهش میانگین هفتگی ارزش معاملات

در هفته اخیر، کمترین رقم ارزش معاملات کل در روز سه‌شنبه بود که ارزشی معادل ۷ هزار و ۳۹۴ میلیارد تومان داشت و بالاترین رقم هفته روز چهارشنبه محقق شد که به رقم ۱۰ هزار و ۴۲۶ میلیارد تومان بالغ شد. میانگین ارزش معاملات کل هفته ۸ هزار و ۲۷۱ تومان بود که نسبت به رقم ۱۴ هزار و ۵۹۶ میلیاردی هفته پیشین، افت ۴۳ درصدی داشته است. 

افزایش میانگین هفتگی ارزش معاملات خرد

در این هفته، میانگین ارزش معاملات خرد بورس ۶ هزار و ۴۸۲ میلیارد تومان بود که نسبت به رقم ۵ هزار و ۴۵۸ میلیاردی هفته پیشین، رشد ۱۹ درصدی داشته است. بالاترین رقم هفته ۷ هزار و ۶۹۲ میلیارد تومان بود که در روز چهارشنبه ثبت شد که بیشترین رقم در ۱۰۹ روز کاری گذشته از ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ تاکنون است. پایین‌ترین رقم نیز به روز دوشنبه برمی‌گردد که ۵ هزار و ۴۶۱ میلیارد تومان بود. 

افت ۷ درصدی میانگین ارزش صف‌های فروش

میانگین ارزش صف‌های فروش در هفته اخیر ۴۸۱ میلیارد تومان بود که از میانگین هفته پیشین ۳۹ میلیارد تومان کمتر بود و افت ۷.۵ درصدی داشته است. بالاترین رقم هفته ۵۶۳ میلیارد تومان بود که در روز دوشنبه ثبت شد و پایین‌ترین رقم به روز چهارشنبه برمی‌گردد که ارزش صف‌های فروش به ۳۹۰ میلیارد تومان رسید. 

رشد ۲۷ درصدی میانگین هفتگی ارزش صف‌های خرید

میانگین ارزش صف‌های خرید در هفته اخیر ۶۸۰ میلیارد تومان بود که از میانگین هفته گذشته ۱۴۵ میلیارد تومان بیشتر بود. در این هفته، میانگین ارزش صف‌های خرید ۲۷ درصد افزایش یافته است. بالاترین رقم هفته ۸۰۵ میلیارد تومان بود که در روز چهارشنبه ثبت شد و پایین‌ترین رقم به روز سه‌شنبه برمی‌گردد که ۵۹۰ میلیارد تومان بود. 

خروج پول حقیقی

در هفته اخیر در روزهای شنبه، یکشنبه و چهارشنبه شاهد ورود پول حقیقی بودیم و دوشنبه و سه‌شنبه بازار خروج پول حقیقی را پشت سر گذاشت. در مجموع کل هفته ۲۵ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد و میانگین هفته خروج پول حقیقی ۵ میلیارد تومان بود.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۹۹۲۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان