//
کدخبر: ۳۱۸۲۶۵ //

ایلان ماسک بار دیگر در حباب بیت کوین دمید

اظهارنظر دوباره «ایلان ماسک» در حمایت از رمز ارزها موجب تغییر روند ارزش رو به سقوط بیت کوین شد، درحالیکه قیمت این پول دیجیتال به کمتر از ۳۰ هزار دلار رسیده بود، دخالت مالک تسلا جهش حدود ۱۰ درصدی ارزش آن را باعث گردید.

ایلان ماسک بار دیگر در حباب بیت کوین دمید
به گزارش فرتاک نیوز،

درحالی که انتظار می رفت قیمت بیت کوین وارد فاز ۲۰ هزار دلاری شود «ایلان ماسک» بار دیگر وارد عمل شد و در یک کنفرانس خبری سخنان دو پهلویی را بیان کرد که نشان می داد به مهمترین رمز ارز جهان علاقه مند است.

وی در سخنان خود گفت: من ممکن است در آن بدمم اما هیچ گاه باعث سقوط آن نخواهم شد.

همین اظهارنظرهای هدفدار موجب شد پس از مدت ها، بیت کوین افزایش قیمت را تجربه کند.

چند روز قبل بیت کوین برای اولین بار در ۴ هفته به زیر ۳۰ هزار دلار رسید اما در یکی دو روز گذشته بار دیگر قیمت آن تاحدودی افزایش یافت و به ۳۲ هزار دلار نزدیک شد.  

تارنمای «کوین دسک» در این زمینه به نقل از یک تحلیلگر عنوان داشت که وال استریت شاهد «ریزش شدید قیمتی» است و وحشت فوق العاده از ویروس جدید کووید ۱۹ موجب ایجاد ترس و فروش در همه بخش های دارایی های برتر از جمله بیت کوین شده است.

بیت کوین به زیر ۳۰ هزار دلار کاهش یافت و پایین تر از محدوده معاملاتی چهار هفته گذشته قرار گرفت و بزرگترین ارز رمزنگاری بالقوه را با یک کاهش عمیق قیمتی مواجه کرد.

این ارز رمزنگاری شده در زمان فشار حدود ۲۹ هزار و ۹۹۸ دلار معامله می شد و در هفته گذشته حدود ۵ درصد کاهش داشت.

حال ایلان ماسک ضمن تکرار نگرانی های زیست محیطی خود تصریح کرد که دو شرکت اصلی وی یعنی تسلا و اسپیس ایکس بخشی از دارایی های خود را در ارزهای دیجیتال و از جمله بیت کوین سرمایه گذاری کرده اند. 

بیت کوین از اواسط ماه می در محدوده وسیع قیمت ۳۰ تا ۴۰ هزار دلار قفل شده بود و در ۲۲ ژوئن برای مدت کوتاهی زیر مرز ۳۰ هزار دلار قرار گرفت. ارز رمزنگاری شده روزانه پس از آنکه بانک خلق چین به موسسات مالی بزرگ این کشور دستور داد تا تسهیل معاملات رمزنگاری را متوقف کنند، این رمزارز روزانه با قیمت ۲۹ هزار و ۷۰۰ دلار معامله شد.

«پاتریک هیوسر» رئیس شرکت Crypto Finance AG مستقر در سوئیس، حتی از رسیدن قیمت هر بیت کوین به ۲۲ هزار دلار سخن گفت. 

به گفته «ادوارد مویا» تحلیلگر ارشد ارزی بازارهای مالی موسسه اواندا و کارشناس مدعو بلومبرگ و رویترز در این زمینه اظهار داشت: وال استریت شاهد «ریزش شدید قیمتی» است و وحشت فوق العاده از ویروس جدید کووید ۱۹ موجب ایجاد ترس و فروش در همه بخش های دارایی های برتر از جمله بیت کوین شده است.

مویا گفت که بیت کوین می تواند در برابر سقوط سریع به سطح ۲۰ هزار دلار آسیب پذیر باشد که این قیمت باید بسیاری از خریداران نهادی را که با حوصله در حاشیه منتظر هستند، به بازار جذب کند.

وی افزود: اگر روند فروش سهام در بورس تشدید شود، بیت کوین و اتریوم به راحتی روند نزولی خود را ادامه می دهند.

با اینحال به نظر می رسد ایلان ماسک برای حفظ سرمایه گذاری چند میلیارد دلاری که چند ماه قبل در بیت کوین انجام داده بود وارد عمل شد و اجازه نداد تا بیت کوین در قیمت زیر ۳۰ هزار دلار متوقف شود. 

«چارلز موریس» بنیان‌گذار شرکت مدیریت دارایی «بایت تری» معتقد است، در ماه آوریل میزان فعالیت در شبکه بیت کوین بسیار پر رونق و بالا بود و این امر موجب می شد تا  پشتیبانی از قیمت های بالای ۵۰  هزار دلار دشوار نباشد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۸۲۶۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان