//
کدخبر: ۳۱۷۹۳۶ //
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان کنگاور خبر داد:

توقیف ۲۳۰۰ کیلومرغ فاقد مجوز حمل در شهرستان کنگاور

رئیس اداره دامپزشکی کنگاور گفت: یک دستگاه خودروی مخصوص حمل مرغ که بدون داشتن گواهی حمل بهداشتی از دامپزشکی مبادرت به حمل و جابجایی 2300 کیلو گرم مرغ از کشتارگاه زاگرس روانسر می‌نمود، درپست قرنطینه ای دو راهی نهاوند متوقف شد.

توقیف 2300 کیلومرغ فاقد مجوز حمل در شهرستان کنگاور
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر ناصح کیخسروی رئیس اداره دامپزشکی شهرستان کنگاور گفت:محموله 2300 کیلو گرم مرغ، فاقد مجوز حمل بهداشتی - قرنطینه ای دامپزشکی، بدلیل غیر فعال بودن یخچال، نداشتن ترموگراف، اتمام کد بهداشتی خودرو، توسط  همکاران اداره دامپزشکی شهرستان کنگاور در پست قرنطینه دو راهی نهاوند توقیف و تحویل اداره صمت جهت توزیع در سطح شهر با حضور نماینده محترم دادستانی و رئیس اداره صمت توقیف گردید، همچنین مدارک ماشین توسط نماینده دادستان جهت ادامه برخورد قانونی با فرد خاطی ضبط گردید.

دکتر کیخسروی خاطر نشان کرد : هر گونه حمل و نقل دام و فرآورده‌های خام دامی مستلزم دریافت مجوزهای لازم از دامپزشکی و رعایت اصول بهداشتی است و جابجایی بدون مجوز دامپزشکی یکی از مهم ترین عوامل انتقال بیماری ها است و سبب انتشار بیماری‌های واگیردار ، بیماری‌های مشترک انسان و دام مانند آنفلوانزای فوق حاد پرندگان می شود و سهل‌انگاری در رعایت مسایل بهداشتی و قرنطینه‌ای سبب بروز خسارات سنگین و جبران‌ناپذیر در صنعت پرورش طیور استان می‌شودو موجب تهدید امنیت بهداشت عمومی می گردد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان کنگاور در ادامه تصریح کرد: طبق قانون سازمان دامپزشکی کشور جابجائی و حمل و نقل هر نوع دام و طیور و فرآورده های خام دامی بدون اخذ مجوز و گواهی بهداشتی دامپزشکی ممنوع است و با متخلفین به شدت برخورد می شود .

وی در پایان ضمن تبریک فرارسیدن عید سعید قربان توصیه های بهداشتی به همشهریان ارائه ‌کردو افزود: تمام افراد موظف هستند، به توصیه های اداره دامپزشکی توجه کافی نموده و دام را  از میادین تحت نظارت سازمان دامپزشکی تهیه نمایند، چرا که در این میادین کنترل های کافی توسط این اداره اعمال شده است.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان کنگاور گفت:

 تامین شرایط لازم برای دفع بهداشتی فاضلاب، خونابه ها و پسماندهای دام اهمیت ویژه ای دارد، مردم باید ذبح آنها در ملاء عام کنار خیابانها، منازل و مغازه ها خودداری کنند.

وی عنوان کرد:ذبح باید در مکان هایی که اداره دامپزشکی با همکاری شهرداری ها تعیین و مشخص کرده اند و تحت نظر دامپزشک مستقر در محل انجام شود.

کیخسروی در پایان با تاکید بر اینکه برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا حتی در فضای باز نیز باید از ماسک استفاده کرد، گفت: تلفن 1512 و سامانه پیامکی 100010001512 آماده رسیدگی به شکایات و گزارشات مردمی در کمترین زمان ممکن در خصوص موارد غیربهداشتی در عید قربان است.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۷۹۳۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان