//
کدخبر: ۳۱۷۱۳۲ //

روحانی: وظیفه دولت مهیا کردن وام و زمین است نه ساخت مسکن

رئیس جمهور گفت: دولت موظف نیست که خانه را بسازد ولی تسهیلات بر عهده دولت است و باید وام و زمین را مهیا کرده و در طراحی‌ها هم کمک کند.

روحانی: وظیفه دولت مهیا کردن وام و زمین است نه ساخت مسکن
به گزارش فرتاک نیوز،

حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در آیین افتتاح طرح‌های ملی وزارت راه و شهرسازی که به‌صورت ارتباط تصویری برگزار شد، ضمن تبریک سالروز ازدواج امیرالمومنین(ع) و حضرت زهرا(س) و روز ملی ازدواج، اظهار داشت:  در دولت دوازدهم تلاش مضاعفی برای مسئله مسکن شکل گرفت و اشتغال و مسکن دو امر مهم برای زندگی است؛ دولت مسئولیت سنگینی را بر دوش داشته تا حداقل تسهیلات لازم را برای مردم فراهم کند.

وی افزود: ما در ابتدای دولت یازدهم با تعهد دولت قبل مواجه بودیم که تقریبا یک‌سومِ آن انجام شده بود و ناچار بودیم آن را تکمیل کنیم و از دو میلیون و دویست هزار مسکن مهر حدود 800 هزار واحد تکمیل شده بود و البته در بخش خدمات ناقص بود و مابقی هم که مانده بود و کار بر دوش این دولت قرار گرفت. با آمدن مهندس اسلامی و تلاش این وزارتخانه، تقریبا مسکن مهر رو به اتمام است و امیدواریم در روزهای پایانی دولت، این پرونده جمع بشود.

رئیس‌جمهور خاطر نشان کرد: یکی از تأکیدات دولت بر احیای بافت فرسوده و بازآفرینی شهری بود و در این‌زمینه تلاش زیادی انجام گرفته و مجموعا 375 هزار واحد در بافت فرسوده احیا شد. 534 هزار واحد تحت عنوان طرح اقدام ملی مسکن انجام شده که 40 هزار واحد تکمیل شده و در آینده هم به‌صورت ماهانه افتتاح می‌شود و در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

روحانی با تأکید بر لزوم طرح مناسب بری ساخت ساخت واحدهای مسکونی، شهرک‌ها و شهرهای جدید و اجرای دقیق آن، گفت: مسئله معماری و شهرسازی اهمیت بالایی دارد و دولت در این‌زمینه وظیفه سنگینی دارد. دولت زمین دارد و باید زمین در محل مناسب با قیمت خوب و خدمات لازم در اختیار داده شود؛ نباید بگذاریم باغات، مراتع و جنگل‌ها تصرف شود و از بین برود و باید از زمینی استفاده کنیم که مناسب ساخت مسکن است.

وی در ادامه تصریح کرد: بانک‌ها باید جوانانی که در اوایل ازدواج هستند را یاری کنند و وزارت مسکن نیز تلاش کند که واحدهای مسکونی به قیمت مناسب و ارزان در اختیار نسل جوان قرار بگیرد. وزیر محترم راه و شهرسازی گفته که سالانه حدود 500 هزار واحد مسکونی نیاز داریم و البته این نیاز شاید مقداری بیشتر باشد ولی حداقل سالی 500 واحد مسکونی بسازیم و رقم بالایی است و یعنی در یک دولت باید دو میلیون واحد مسکونی ساخته شود.

رئیس‌جمهور ادامه داد: دولت موظف نیست که خانه را بسازد ولی تسهیلات بر عهده دولت است و باید وام و زمین را مهیا کرده و در طراحی‌ها هم کمک کند.

روحانی خاطر نشان کرد: واحدهایی در سیل و زلزله از بین رفتند، الان تکمیل شده و رقم زیادی است؛ هم‌چنین میزان واحدهای ساخته شده بافت فرسوده، طرح اقدام ملی و واحدهای تکمیل شده مسکن مهر در مجموع رقم قابل ملاحظه‌ای است و ممکن است به میزان 4 میلیون واحدی که در دو دولت باید ساخته شود، نرسد. مردم باید واحدهای مسکونی را بسازند و این اشتباه است که دولت مسکن بسازد بلکه دولت باید زمین ارزان و وام بدهد و در طراحی و خدمات کمک کند.

به گزارش تسنیم، در ابتدای این مراسم 51 هزار و 230 واحد مسکونی شامل، 28 هزار و 518 واحد مسکونی، طرح اقدام ملی مسکن در قالب انبوه‌سازی، واگذاری گروهی زمین، مشارکت خصوصی و بازآفرینی شهری محلات هدف در کشور، 22 هزار و 712 واحد مسکونی مهر در سطح کشور، 61 پروژه و شروع عملیات اجرایی 62 طرح روبنایی و زیربنایی طرح اقدام ملی مسکن و مسکن مهر در شهرهای جدید کشور، پروژه‌هایی بود که با اعتبار 24 هزار و 119 میلیارد تومان به افتتاح رسیدند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۷۱۳۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان