//
کدخبر: ۳۱۶۰۹۲ //

تصمیم اوپک پلاس باعث افت قیمت نفت خام شد

قیمت نفت خام در معاملات امروز جمعه، پس از تصمیم وزیران اوپک پلاس برای به تأخیر انداختن اجلاس سیاست‌گذاری تولید آنها افت کرد.

 تصمیم اوپک پلاس باعث افت قیمت نفت خام شد
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، قیمت نفت خام در معاملات امروز، جمعه، پس از تصمیم وزیران اوپک پلاس برای به تأخیر انداختن اجلاس سیاست‌گذاری تولید آنها، افت کرد.

برخی منابع خبر می‌دهند آنچه باعث به تأخیر افتادن این اجلاس شده است این است که امارات متحده عربی با برنامه گروه اوپک پلاس برای افزودن ۲ میلیون بشکه به تولید روزانه این گروه در نیمه دوم امسال مخالفت کرده است.

تا ساعت ۱۶:۰۳ به وقت تهران، قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام از بنچ‌مارک بین‌المللی برنت ۲۰ سنت افت کرد و به ۷۵.۶۴ دلار بازگشت. قیمت این شاخص در پایان معاملات دیشب ۱.۶ درصد جهش کرده بود.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام آمریکا هم تا این لحظه ۱۵ سنت پایین آمده و به ۷۵.۰۸ دلار رسیده است. قیمت این شاخص هم در انتهای معاملات دیشب با جهشی ۲.۴ درصدی روبرو شده بود.

پس از گزارش از اختلافات در داخل اوپک پلاس اجلاس دیروز این گروه به جمعه شب انتقال یافته است. اگر اعضای اوپک پلاس نتوانند به توافق برسند آنگاه توافق ماه جولای آنها اجرایی خواهد شد و بازارهای نفت با کمبود عرضه روبرو می‌شوند. این شرایط می‌تواند قیمت نفت خام را تا ۸۰ دلار بالا ببرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۶۰۹۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان