//
کدخبر: ۳۱۳۹۹۷ //

قیمت جهانی طلا امروز سه شنبه ۲۵ خرداد

قیمت هر اونس طلا که روز دوشنبه به پایین ترین رقم از 17 یعنی 1843 دلار و 99 سنت رسیده بود، امروز با 0.2 درصد افت به 1861 دلار و 96 سنت رسید.

قیمت جهانی طلا امروز سه شنبه 25 خرداد
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از رویترز، در حالی که تقویت ارزش دلار سبب شده تا جذابیت سرمایه گذاری در بازار طلا کاهش یابد و سرمایه گذاران نیز منتظر نشست این هفته فدرال رزرو هستند تا سرنخ هایی از چشم انداز سیاست پولی این بانک به دست بیاورند، قیمت طلا امروز برای سومین جلسه متوالی کاهش داشت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا که روز دوشنبه به پایین ترین رقم از 17 یعنی 1843 دلار و 99 سنت رسیده بود، امروز با 0.2 درصد افت به 1861 دلار و 96 سنت رسید.

قیمت طلا در معاملات آتی امروز هم با 0.1 درصد افت به 1863 دلار و 10 سنت رسید.

مارگارت یانگ تحلیلگر موسسه دیلی اف ایکس در این باره گفت: «تقویت دلار سبب شده تا قیمت طلا تحت تاثیر قرار بگیرد. از نظر فنی یک سطح حمایت فنی در بازار در هم شکسته و فلز زرد در حال ورود به روندی کاهشی است.»

شاخص ارزش دلار امروز با 0.1 درصد افزایش مواجه بود و در نزدیکی بالاترین رقم یک ماه اخیر در نوسان بود. همین عامل سبب گرانتر شدن طلا برای خریدارانی شد که از ارزهای غیردلاری استفاده می کنند.

سرمایه گذاران منتظر نتیجه نشست فدرال رزرو در روز چهارشنبه هستند. حدود 60 درصد اقتصاددانان شرکت کننده در نظرسنجی رویترز معتقدند انقباضی شدن سیاست پولی آمریکا از سه ماهه آینده شروع خواهد شد. سرمایه گذاران همچنین آمارهای خرده فروشی ماهانه در آمریکا را که اواخر امروز منتشر خواهد شد رصد می کنند.

آمارهای اخیر نشان دهنده افزایش قابل توجه قیمت های مصرف کننده در آمریکا بوده و همین مسئله سبب رشد قیمت طلا شده است. اما افزایش فشارهای تورمی در عین حال می تواند سیاست گذاران بانک مرکزی آمریکا را به سمت انقباضی تر کردن سیاست پولی سوق دهد که در صورت تحقق به ضرر قیمت طلا خواهد بود

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۳۹۹۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان