//
کدخبر: ۳۰۵۲۸۹ //
یکسان‌سازی حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۰

نوبخت از یکسان سازی حقوق بازنشستگان کشور،لشگری و تامین اجتماعی خبر داد

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: برای یکسان‌سازی حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۰ اعتبار کافی در نظر گرفته شده و نه تنها مشکلی در این رابطه برای بازنشستگان لشکری و کشوری وجود ندارد بلکه برای تامین اجتماعی هم این کار انجام شده است.

نوبخت از یکسان سازی حقوق بازنشستگان کشور،لشگری و تامین اجتماعی خبر داد

محمدباقر نوبخت در پایان سفر به سیستان و بلوچستان اظهارداشت: گرچه متناسب‌سازی یک عده در مرداد به صورت افزایش حقوق انجام شد اما احکام این متناسب‌سازی را توانستیم مجدداً یکبار در اواخر اسفند و اکنون هم برای سال ۱۴۰۰ برای همه آنان اصلاح کنیم.

به گزارش فرتاک نیوز،رییس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اینکه خوشبختانه در خصوص یکسان‌سازی حقوق بازنشستگان اقدامی را  از سال ۹۸ آغاز کرده و با افزایش ۵۰ درصدی امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری حقوق کارمندان دولت  ۵۰ درصد اضافه شد تصریح کرد: از مهر سال ۹۹ حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری بر طبق فرمول ۹۰درصد به سرانجام رسید یعنی اینکه هر بازنشسته باید حداقل ۹۰ درصد حقوق شاغل هم طبقه و همتراز خودش را دریافت کند.

معاون رییس جمهوری تاکید کرد: خوشبختانه بیش از ۹۰ هزار میلیارد تومان هم در بودجه سال ۱۴۰۰ برای بازنشستگان مشمول تامین اجتماعی هم گذاشته شده که جزو برنامه‌هایی است که در این سال با قوت دنبال می‌شود.

اعتبارات سیستان و بلوچستان تا پایان دولت ۱۰۰درصد پرداخت می‌شود

نوبخت گفت: بیش‌از ۶ هزار میلیارد تومان طرح و پروژه در بودجه امسال سیستان و بلوچستان پیش‌بینی شده و تا پایان محدوده زمانی دولت دوازدهم اعتبارات موردنیاز این استان ۱۰۰درصد پرداخت خواهد شد.

دولت یازدهم و دوازدهم در سال‌های گذشته برای توسعه استان مصوباتی داشت که این مصوبات بعضاً در سفرهای دولت، شخص رییس جمهوری و سایر اعضای کابینه شکل گرفت و در قالب ۸۶ پروژه تعریف شد که برای انجام این پروژه‌ها بیش از هشت هزار و ۵۰ میلیارد تومان پرداخت که البته بیش از رقم تعهد شده بود.

وی افزود: با همه این‌ها برای اتمام طرح‌ها و پروژه‌هایی که تا قبل از پایان دوره خدمت دولت دوازدهم در سیستان و بلوچستان انجام می‌شود حدود ۴۶ طرح و پروژه است که بیش از ۵۷۰ میلیارد تومان منابع لازم دارد که ما برای آن هم اعتبارات تخصیص دادیم.

معاون رییس جمهوری با اشاره به اهداف سفرش به سیستان و بلوچستان گفت: هدف از سفر این بود که ببینیم آیا این طرح‌ها و پروژه‌های بزرگ ما حسب برنامه‌ریزی با دقت تمام می‌شوند.

وی تصریح‌کرد: یکی از این طرح‌ها و پروژه‌ها راه آهن چابهار به زاهدان است و خطی که از زاهدان به خاش می‌رسد ظرف یک یا ۲ ماه آینده مورد بهره‌برداری قرار می گیرد و بقیه نیز ظرف ماه‌های آینده به اتمام می‌رسد.

معاون رییس جمهوری با اشاره به ساخت بزرگراه خاش به زاهدان و در نهایت سمت استان‌های شمال شرق کشور خاطرنشان کرد: ساخت ۱۷ هزار واحد مسکونی برای محرومان مدنظر بوده که این غیر از ۱۰ هزار واحد مسکونی در اطراف شهر زاهدان و پنج هزار در اطراف شهر چابهار است و از این ۱۷ هزار واحد موفق شدیم کلید ۱۱ هزارو  ۳۰۰ واحد را به خانواده‌ها تحویل دهیم و در این سفر نیز سند مالکیت پنج هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی ساخته شده برای افراد زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی و افراد محروم که از نظر مالی توانایی ساخت را نداشتند، در اختیارشان قرار گرفت.

نوبخت با بیان اینکه برای شهر زاهدان و حاشیه این شهر برنامه ای مصوب کرده بودیم که به انجام برسانیم گفت: همانطور که امروز بررسی شد یک جغرافیا و محدوده‌ای در حد یکهزار و ۴۸۶ هکتار در۶ محله تقسیم شده نیاز به بازسازی، نوسازی و خدمات شهری داشت که خوشبختانه با همکاری مشترک بنیاد مسکن و شهرداری زاهدان این کار در حال انجام است.وی با اشاره به اینکه از بعضی محلات هدف بازدید به عمل آمد و آنچه دیدیم واقعاً قابل قیاس با سال قبل که می‌خواستیم شروع کنیم، نبود اظهارداشت: امید ما این بوده که در سفر آینده قبل از اتمام دوره خدمت دولت موفق شویم باقیمانده خانه‌های مسکن محرومان را تحویل داده، کار حاشیه شهر زاهدان نیز پیشرفت نهایی کرده باشد و خط راه‌آهن زاهدان به خاش را افتتاح کنیم.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۵۲۸۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان