//
کدخبر: ۳۰۴۱۸۱ //

بورس و روزهای سخت پیش رو

مصطفی بیاتی، کارشناس ارشد بازار سرمایه و از مدیران دارایی در پاسخ به این سوال که در دیدگاه خوش‌بینانه روند بورس را چگونه می‌بیند گفت:

بورس و روزهای سخت پیش رو

این کارشناس بازار سرمایه اظهار کرد: فکر می‌کنم بازار سهام روند سختی را خواهد داشت. اگر گشایش‌های سیاسی رخ دهد، تاثیرات چشمگیری را در بورس خواهیم دید. در چند سال اخیر به خاطر شرایط خاص کشور که عملاً بخش عمده فعالیت‌های اقتصادی مختل شده بود، منابع زیادی از طرف فعالان و بنگاه‌های اقتصادی وارد دارایی‌های مختلف شد که بخشی از آن در سهام سرمایه‌گذاری شده است. در واقع این گروه به امید هج کردن (پوشش ریسک) خودشان در برابر تورم دست به سرمایه‌گذاری زده‌اند.

به گزارش فرتاک نیوز،به فرض اینکه این بنگاه‌ها بتوانند به روال عادی برگردند، به طور حتم به سرمایه در گردش نیاز دارند و به دنبال تعریف کردن پروژه‌ها و یا تکمیل پروژه‌های ناتمام هستند. این موارد باعث خروج پول از بازار سرمایه می‌شود. شاید بورس از این جهت مقداری تحت تاثیر قرار بگیرد. البته که انتظارات تورمی خیلی نقش پررنگی دارند.

اگر فکر کنیم که تورم‌های شدیدی نخواهیم داشت، شاید ریسک‌پذیری بین فعالان بازار هم کمتر شود. در این صورت همه ترجیح می‌دهند که در صنف خودشان یا در بخش‌های دیگر سرمایه‌گذاری کنند. از این جهت شاید کار ما سخت‌تر شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۴۱۸۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان