//
کدخبر: ۳۰۲۴۶۵ //

افت ۳ هزار واحدی شاخص بورس

شاخص بورس در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه بیش از ۳هزار واحد افت کرد.

افت ۳ هزار واحدی شاخص بورس

در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه تعداد 4میلیارد و 391میلیون سهم و حق‌تقدم به‌‌ارزش 5هزار و 241میلیارد تومان در 527هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با افت 3هزار و 365واحدی در ارتفاع یک میلیون و 206هزار و 781واحد قرار گرفت.

به گزارش فرتاک نیوز، بیشترین اثر منفی بر افت دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای ملی صنایع مس ایران، سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی و فولاد مبارکه اصفهان شد و در مقابل نمادهای معاملاتی معدنی و صنعتی چادرملو، پتروشیمی پارس و معدنی و صنعتی گل گهر با رشد خود مانع افت بیشتر شاخص بورس شدند.

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روزی منفی را پشت‌سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) 877واحد، کل (هم‌وزن) 539واحد، قیمت (هم‌وزن) 352واحد، آزاد شناور 5469واحد و شاخص‌های‌ بازار اول و دوم 3778 و 2264واحد افت کردند.

در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله 950 میلیون ورقه به‌ارزش 19هزار و 388میلیارد تومان در 176هزار نوبت، آیفکس 37واحد افت کرد و در ارتفاع 17هزار و 81واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر منفی بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی بیمه پاسارگاد، پتروشیمی زاگرس و ذوب آهن اصفهان شد و در مقابل نمادهای معاملاتی گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه و زغال سنگ پرورده طبس بیشترین اثر مثبت را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۲۴۶۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان