//
کدخبر: ۳۰۲۲۵۳ //

نمونه اتومات خودروی تارا به بازار می ‌آید؟ + عکس

در چند روز گذشته خبرهای ضد و نقیضی از آبی های جاده مخصوص به گوش می‌ رسد که گویا شرکت ایران خودرو قصد دارد مانند نمونه اتوماتیک دنا پلاس، تارا را نیز در نمونه اتومات با پیشرانه توربوشارژ به بازار عرضه نماید.

نمونه اتومات خودروی تارا به بازار می ‌آید؟ + عکس
به گزارش فرتاک نیوز،

نکته جالب توجه در خصوص این خبر این است که گفته می‌شود پیشرانه تارا برای تفاوت هرچه بیش تر با دنا پلاس توربو اتومات و اثبات این موضوع که تارا پرچم دار محصولات ایران خودرو محسوب می‌گردد، قرار است از نوع TC۷ plus باشد. پیشرانه توربوشارژ پلاس ایران خودرو قادر به تولید قدرتی در حدود ۱۶۳ تا ۱۶۵ اسب بخار بوده و گشتاوری نیز در محدوده ۲۴۰ تا ۲۴۵ نیوتن متر را تولید می‌کند. این میزان توان و گشتاور تولیدشده نه تنها برای استفاده در یک سدان کلاس C مانند تارا کافی به نظر می ‌رسد، بلکه گزینه بسیار مناسبی برای استفاده در یک کراس‌اوور نیز، مانند پروژ K۱۲۵، خواهد بود. همچنین در صورت نصب این پیشرانه بر روی تارا به نظر می‌رسد گیربکس اتومات آن نیز مشابه با دنا پلاس توربو اتومات و از نوع ۶ سرعته ساخت DAE باشد، چراکه این گیربکس توسط ایران خودرویی ها پیش تر با پیشرانه توربوشارژ EF۷ TC به راحتی کوپل شده و پاسخ مناسبی نیز از آن دریافت کرده اند.

نکته ای که تا حدودی باعث اتکا به این اخبار می‌شود، نحوه پیش فروش و اطلاع رسانی ایران خودرو در خصوص دنا پلاس اتومات بود که در عرضه اولیه نوع اتومات این خودرو، با اطلاعات فنی پیشرانه تنفس طبیعی EF۷ پیش فروش شد، اما در نهایت، با پیشرانه توربوشارژ به بازار عرضه گشت و بر این مبنا، بسیاری عرضه تارای اتومات را نیز با پیشرانه TC۷ پلاس نه تنها بعید نمی‌دانند که حتا محتمل تر از EC۵ یا همان TU۵ پلاس می‌پندارند. از دیگر موضوعات مطرح شده نیز می‌توان به عرضه گونه دستی تارا با گیربکس ۶ سرعته دستی در مراحل بعد خبر داد که با توجه به توان و کشش مناسب پیشرانه TU۵ plus به نظر می‌رسد استفاده از گیربکس ۶ سرعته دستی برای تارا یک مزیت بوده و باعث کاهش سوخت مصرفی در سیکل ترکیبی و همچنین شرایط بهتر رانندگی با این خودرو نیز خواهد شد.

در هر صورت تا زمان عرضه رسمی تارا به بازار و تحویل به مشتریان ثبت نامی باید منتظر ماند و دید که تارا توربوشارژ بالاخره با چه مشخصات و امکاناتی پای به بازار و عرصه رقابت می گذارد.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: اسب بخار
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۲۲۵۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان