//
کدخبر: ۳۰۱۹۶۳ //

کاهش قیمت کالاهای پرمصرف در ایام پایانی سال و عید

معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اقدامات این نهاد در راستای تعدیل قیمت‌ها و تنظیم بازار از تعدیل قیمت کالاهای پرمصرف در ایام پایانی سال و ماه مبارک رمضان خبر داد.


کاهش قیمت کالاهای پرمصرف در ایام پایانی سال و عید
به گزارش فرتاک نیوز،

عباس قبادی با اشاره به برنامه‌ریزی های گسترده در راستای تنظیم بازار کالاهای پرمصرف در ایام عید و ماه مبارک رمضان، تصریح کرد: با توجه به ضرورت رعایت دستورالعمل های بهداشتی در سال جاری فروش های بهاره و نمایشگاه های عرضه مستقیم کالا در کشور نداریم و طرح فروش فوق العاده در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: با توجه به اعلام آمادگی اصناف و تشکل ها، عرضه مستقیم کالا در قالب این طرح از فردا در سراسر کشور اجرا خواهد شد.

دبیر ستاد تنظیم بازار با اشاره به تامین و ذخیره سازی میوه و مرکبات از ماه های گذشته تاکید کرد: با استفاده از ظرفیت اصناف، تشکل ها و همکاری خوب مجموعه جهاد کشاورزی توزیع گسترده این کالاها از هفته آینده در سراسر کشور آغاز خواهد شد.

قبادی مشکلات و مسائل حوزه تولید را یکی از دغدغه های وزارت صنعت دانست و اظهار داشت: با هماهنگی استانداری ها در سراسر کشور، غرفه هایی به صورت رایگان جهت عرضه مستقیم کالا در اختیار باغداران و تشکل های مربوطه قرار خواهد گرفت که این موضوع در تعدیل قیمت ها و تنظیم بازار تاثیر مثبتی خواهد داشت.

وی با تاکید بر گسترش و شدت نظارت‌ها بر بازار میوه شب عید، افزود: نظارت ها از محل دپوی میوه و انبار ها تا سطح شبکه توزیع خرد توسط بخش‌های نظارتی به صورت ویژه انجام خواهد گرفت و در صورت مشاهده هر گونه تخلف، بلافاصله برخورد قانونی انجام می‌شود.

به گفته قبادی، مقادیر زیادی میوه توسط بخش خصوصی نیز ذخیره سازی شده است که با تزریق این اقلام به بازار شاهد کاهش و تعدیل قیمت‌ها در بازار پایانی سال خواهیم بود.

وی، تصریح کرد: مشکل و معضل گرانی وجود دارد اما با عرضه گسترده کالا می‌توانیم از افزایش قیمت‌ها جلوگیری کنیم.

دبیر ستاد تنظیم بازار در خصوص تعدیل قیمت‌ها، هماهنگی بین دستگاه ها، تلاش در راستای حذف دلال‌ها و واسطه های اضافی را یکی از سیاست های این وزارتخانه دانست و افزود: تلاش کردیم تا اقلام مورد نیاز در بازار را از طریق تولیدات داخلی تامین کنیم و در کنار آن در راستای کمک به بخش تولید و حمایت از تولید کنندگان به بحث صادرات نیز توجه و مقادیر قابل توجهی از تولیدات مازاد بر بازار داخل در بخش میوه، صادر شد.

قبادی با بیان اینکه مرکبات و مواد پروتئینی در میادین میوه و تره‌بار و مراکز عرضه مستقیم در سراسر کشور در حال انجام است از عرضه کالا در این مراکز با قیمت مناسب خبر داد و تاکید کرد: تلاش ما توزیع گسترده و متناسب با نیاز بازار و در همچنین کنترل و تعدیل قیمت‌هاست؛ خوشبختانه در کشور از نظر تامین و ذخایر کالا، مشکل و کمبودی وجود ندارد.

وی مدیریت خرید را در جلوگیری از ایجاد تلاطم و تنش در بازار مهم دانست و گفت: امسال بیشتر از سال‌های گذشته کالا وجود دارد، در مورد لوازم خانگی، به واسطه عرضه مستقیم، کالا با قیمت مصوب عرضه می‌شود، در مورد برخی از کالاها نیز، به دلایل مختلف، از جمله افزایش هزینه واردات مواد اولیه تولید، قیمت‌ها تحت تاثیر قرار گرفت اما این اطمینان را به مردم می‌دهیم که در خصوص کالاهای پرمصرف ایام عید، قیمت‌ها تعدیل خواهد شد.

 پیش از این «سعید صارمی» معاون دفتر برنامه‌ریزی تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده بود که تاکنون ۴۰ هزار تن میوه و مرکبات از باغداران خریداری شده تا برای عید نوروز  به وفور در بازار توزیع شود و مردم در تهیه آن با مشکلی مواجه نشوند.

این مسوول خاطرنشان‌کرد: همچنین تامین ۵۰ هزار تن برنج تایلندی، ۱۵۰ هزار تن روغن مایع و نیمه‌جامد، ۱۰۰ هزار تن شکر و ۱۰ هزار تن گوشت مرغ برای تامین بازار شب عید نیز در دستور کار دولت قرار گرفته است.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۱۹۶۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان