//
کدخبر: ۳۰۱۳۸۳ //

بی‌توجهی زنگنه به مهاجرت منابع ایران به سمت کشورهای همسایه

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس بر ضرورت توجه به برداشت از میادین نفتی مشترک با کشورهای همسایه گفت: وزیر نفت با بی توجهی مهاجرت منابع خدادادی کشور به سوی کشورهای همسایه را نظاره می‌کند.

بی‌توجهی زنگنه به مهاجرت منابع ایران به سمت کشورهای همسایه
به گزارش فرتاک نیوز،

علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (دوشنبه ۱۱ اسفند) و در جریان بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ در تشریح پیشنهاد خود در خصوص ضرورت توجه به برداشت از میادین نفتی مشترک با کشورهای همسایه اظهار داشت: تولید و توسعه از میادین مشترک نفتی و گازی با کشورهای همسایه یکی از راهبردهای اساسی جمهوری اسلامی ایران در عرصه انرژی است و متاسفانه کشورهای همسایه از فقدان ساز وکار مشخص تولید از میادین مشترک سوءاستفاده کرده و با شتاب بخشیدن به تولید منابع نفتی و گازی ما را به یغما می برند.

وی افزود: وزیر نفت علیرغم وجود برنامه‌های قبلی و مصوب آن وزارتخانه با بی توجهی مهاجرت منابع خدادادی کشور به سوی کشورهای همسایه را نظاره می‌کند.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با گذشت ۷ سال از وزارت زنگنه با وجود برنامه مربوط به برداشت منابع از میادین فرزاد A و B و فاز ۱۱ پارس جنوبی نه تنها اقدام موثری جهت توسعه و تولید از این میادین انجام نگرفته بلکه قراردادها و توافق نامه های منعقد شده با پیمانکاران داخلی نیز فسخ شده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۱۳۸۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان