//
کدخبر: ۳۰۱۲۹۳ //

طلای جهانی اوج گرفت

قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی در پی تصویب بسته کمک کرونایی ۱.۹ تریلیون دلاری در آمریکا و افت ارزش دلار، از پایینترین رکورد هشت ماه اخیر که روز جمعه به آن صعود کرده بود، بهبود یافت و یک درصد صعود کرد.

طلای جهانی اوج گرفت

بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۹ درصد افزایش، به ۱۷۴۹ دلار و ۷۷ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز جمعه تا مرز ۱۷۱۶ دلار و ۸۵ سنت سقوط کرده بود.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا یک درصد صعود کرد و به ۱۷۴۶ دلار و ۷۰ سنت رسید.

قیمت طلا روز جمعه سه درصد نزول کرده بود و تحت تاثیر رشد بازده اوراق قرضه آمریکا، در فوریه بزرگترین کاهش ماهانه خود از نوامبر سال ۲۰۱۶ تاکنون را ثبت کرد.

به گزارش فرتاک نیوز،به گفته استفن اینس، استراتژیست ارشد بازار در شرکت اکسی کورپ، معکوس شدن روند صعودی بازده اوراق قرضه و دلار ضعیفتر به طلا اجازه داد اندکی بالاتر رود. بسته محرک مالی آمریکا هم از صعود قیمت طلا پشتیبانی کرد.

با تصویب بسته کمک کرونایی ۱.۹ تریلیون دلاری در مجلس آمریکا که روز شنبه روی داد، جو بایدن، رییس جمهور آمریکا نخستین پیروزی خود در عرصه قانونگذاری را کسب کرد.

بر اساس گزارش رویترز، دلار از بالاترین قیمت یک هفته اخیر که روز جمعه به آن صعود کرده بود، عقب نشست و جذابیت طلا را برای خریداران غیرآمریکایی افزایش داد.

طلا پناهگاه امن دارایی در برابر تورم است که نتیجه اجرای تدابیر مالی گسترده است اما بازده بالاتر اوراق قرضه، هزینه نگهداری این فلز ارزشمند که بازدهی ندارد را افزایش می دهد و جذابیت سرمایه گذاری در آن را کمتر می کند.

در بخش فنی، اینس گفت: سطح ۱۷۰۰ دلار از نظر روانی برای بازار اهمیت زیادی دارد در حالی که طلا در محدوده ۱۷۶۰ تا ۱۷۶۵ دلار برای صعود بیشتر با مقاومت روبروست.

در این بین، موجودی طلای "اس پی دی آر گلد تراست" که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز جمعه ۰.۶ درصد کاهش یافت و به پایینترین میزان از ماه مه سال ۲۰۲۰ رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۸ درصد افزایش، به ۲۶ دلار و ۸۲ سنت رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۱.۲ درصد افزایش، ۲۳۴۵ دلار و ۹۶ سنت معامله شد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با دو درصد افزایش، به ۱۲۱۲ دلار و ۳۳ سنت رسید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۱۲۹۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان