//
کدخبر: ۲۹۸۳۰۴ //

طرح جدید مجلس برای پرداخت یارانه ها/رتبه بندی در ۱۰ دهک

جمعی از نمایندگان طرح جدیدی را برای نحوه رتبه‌بندی خانوار در ۱۰ دهک جهت پرداخت یارانه‌های نقدی و غیر نقدی تهیه و تدوین کرده‌اند.

طرح جدید مجلس برای پرداخت یارانه ها/رتبه بندی در ۱۰ دهک

جمعی از نمایندگان طرحی را برای نحوه رتبه بندی خانوار در 10 دهک جهت پرداخت یارانه نقدی و غیر نقدی، تهیه و تدوین کرده‌اند که این طرح در سامانه مربوطه جای‌گذاری و در مرحله جمع آوری امضا است.

به گزارش فرتاک نیوز، ابوالفضل ابوترابی نماینده نجف‌آباد در مجلس در تشریح طرح رتبه‌بندی خانوار جهت پرداخت یارانه نقدی و غیر نقدی، عنوان کرد: بر اساس این طرح خانوار ایرانی را بر اساس پرسش‌نامه ای که خودشان طبق درآمد، هزینه و دارایی اعلام می کنند و انجام صحت‌سنجی توسط بانک‌های اطلاعاتی به 10 دهک تقسیم و به هر خانوار یک رتبه اختصاص می‌یابد و پس از این یارانه‌های نقدی و غیر نقدی با این رتبه بندی تقسیم و توزیع می‌شود.

متن طرح مجلس برای رتبه ‌بندی خانوار در 10 دهک جهت پرداخت یارانه نقدی و غیر نقدی به این شرح است: دولت مکلف است نسبت به تهیه پرسش‌نامه مؤثر در وضعیت مالی خانوار از قبیل درآمد، دارایی‌ها و هزینه های زندگی خانوار و سپس با صحت سنجی نسبت به رتبه بندی خانوار ایرانی در 10 دهک با حق اعتراض برای خانوار در یک نوبت اقدام و تمام خدمات و یارانه‌های مستقیم و غیر مستقیم بر اساس رتبه بندی خانوار برنامه‌ریزی و ارائه گردد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۸۳۰۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان