//
کدخبر: ۲۹۷۰۰۶ //

طلای جهانی اوج گرفت

قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت تاثیر انتظارات برای اقدامات محرک مالی گسترده دولت جدید آمریکا برای تقویت اقتصاد آسیب زده از کرونا، افزایش یافت.

طلای جهانی اوج گرفت

بهای هر اونس طلا برای تحویل با ۰.۵ درصد افزایش، به ۱۸۴۸ دلار و ۳۰ سنت رسید.در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۴ درصد افزایش، به ۱۸۴۷ دلار و ۳۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز سه شنبه با ۰.۶ درصد افزایش، در ۱۸۴۰ دلار و ۲۰ سنت بسته شده بود.

به گزارش فرتاک نیوز،جانت یلن، گزینه پیشنهادی جو بایدن، رییس جمهور منتخب آمریکا برای وزارت خزانه داری روز سه شنبه در جلسه تایید وی از قانونگذاران خواست در زمینه هزینه کمکی کرونایی حرکت بزرگی انجام دهند و خاطرنشان کرد مزایای این هزینه ها به بار بدهی سنگینتر دولت می ارزد.

به گفته هووی لی، اقتصاددان بانک OCBC، با توجه به رویکرد جانت یلن و موضع بایدن در خصوص اقدامات محرک مالی، طلا به انتظارات تورمی بالاتر واکنش نشان می دهد. با این حال رشد قیمت طلا در کوتاه مدت به دلیل بازده بالاتر و رشد دلار محدود خواهد بود. وی خاطرنشان کرد اونس طلا همچنان پتانسیل صعود به ۲۰۰۰ دلار را احتمالا تا اواسط سه ماهه دوم که نقدینگی زیادی در بازار ایجاد می شود، دارد.

شاخص دلار از اوج یک ماهه اخیر که اوایل هفته به آن صعود کرده بود عقب نشینی بیشتری پیدا کرد و بازده خزانه پس از اظهارات یلن مبنی بر این که کاهش مالیات شرکتهای بزرگ که در سال ۲۰۱۷ به اجرا درآمد باید لغو شود، افت پیدا کرد.

بر اساس گزارش رویترز، بایدن روز چهارشنبه سوگند یاد خواهد کرد و سرمایه گذاران به برنامه بسته محرک مالی ۱.۹ تریلیون دلاری وی برای تحرک بخشیدن به رشد اقتصادی و توزیع واکسن کووید ۱۹ متمرکز شده اند.

طلا پناهگاه امنی در برابر تورم و افت ارزش ارز در نتیجه اقدامات محرک مالی و پولی به شمار می رود و بازده پایینتر خزانه، هزینه نگهداری این فلز ارزشمند که بازدهی ندارد را کاهش داده و به جذابیت سرمایه گذاری در آن می افزاید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۹ درصد افزایش، به ۲۵ دلار و ۴۲ سنت رسید. بهای هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۱.۲ درصد افزایش یافت و ۱۰۹۶ دلار و ۲۳ سنت معامله شد. بهای هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد افزایش، به ۲۳۶۱ دلار و ۷۹ سنت رسید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۷۰۰۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان