//
کدخبر: ۲۹۶۵۹۸ //

پیش بینی بورس فردا ۹۹/۱۰/۲۹

یک کارشناس بازار سرمایه علت افت شدید شاخص کل را به شکنندگی این بازار ربط داد و بهتر شدن شرایط بازار را مشروط به تثبیت نرخ دلار دانست.

پیش بینی بورس فردا ۹۹/۱۰/۲۹

بازار سرمایه امروز شرایط خیلی بدی را پشت سر گذاشت چراکه شاخص کل این بازار دیروز هم مانند روزهای هفته گذشته، سقوط شدیدی را تجربه کرد.بازار سرمایه از ۱.۲ میلیون واحد پایین‌تر آمد و شرایط را برای سرمایه‌گذاری در این بازار بدتر کرد چون هفته گذشته کارشناسان با پیش‌بینی اینکه اگر این شاخص از این مرز رد می‌شد، این احتمال وجود دارد که حتی شاخص تا زیر یک میلیون واحد هم به افت خود ادامه دهد، اما باز هم یک پله حمایتی دیگر برای شاخص کل وجود دارد و باید دید که در روزهای بعد از تعطیلی بازار چه اتفاقی خواهد افتاد.

به گزارش فرتاک نیوز،در معاملات روز شنبه، شاخص هم‌وزن نیز که در روزهای هفته گذشته، در خلاف جهت شاخص کل حرکت می‌کرد، با نماگر اصلی بازار همراه شد و در نهایت هم شاهد افت بیشتری نسبت به روزهای گذشته بود. این شاخص امروز بیش از ۱۰ هزار واحد سقوط کرد تا مهر تأییدی بر وضعیت بد امروز معاملات بازار سرمایه بزند. این نشان می‌دهد صنایع کوچک هم در بازار چندین روز خوبی نداشتند و در روند سقوط خود، به سهم‌های بزرگ چسبیده بودند. هرچند، امروز برخی از تک‌سهم‌ها در این بازار رشد داشتند، اما این رشدها هیچ دردی را دوا نمی‌کرد و بازار باز هم با همان وضعیت ریزشی خود به کارش ادامه داد.

در این میان، از همه گروه‌ها جنجالی‌تر و بحث‌برانگیزتر، گروه فلزات اساسی بود. این گروه که کم‌اقبال‌ترین روز را سپری‌کرد و وضعیتی اسف‌بار را برای فولادی‌ها به جای گذاشت. فلزات اساسی امروز به طور کامل قرمزپوش شدند و در این میان، نمادهای «فولاد» و «فملی» بودند که تأثیر چشمگیری هم در شاخص کل داشتند، با این حال، همه دستورهای وزارت صمت را در این وضعیت بورس مقصر می‌دانند.

پوریا نوروزی، کارشناس بازار سرمایه در رابطه با افت شاخص کل این بازار اظهار کرد: دلایل مختلفی برای ریزش بازار وجود دارد که می‌تواند اثرات متفاوتی روی بازار داشته باشد، اما در معاملات روز گذشته، فشار عرضه روی سهم‌های خودرویی، به خصوص نماد «خساپا» بود و چون این نمادها در صف فروش قرار گرفتند، روی بسیاری از سهم‌های دیگر از جمله سهم‌های پالایشی تأثیر گذاشت.

وی با اشاره به اینکه بازار ارز هنوز ثبات ندارد، ادامه داد: یکی دیگر از دلایل عدم تمایل سرمایه‌گذاران بازار سرمایه همین مسئله است چراکه این قضیه باعث می‌شود تا سرمایه‌گذاران نقدینگیشان را نزد خود حفظ کنند تا در زمان مناسب بتوانند ارز خریداری کنند و اعلام نشدن نرخ قطعی ارز باعث سردرگمی معامله‌گران بازار ارز و سرمایه شده است.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: دیروز قبل از تعطیلی بوده و همین مسئله باعث شد که سهامداران با حجم‌های غیر منتظره و فروش‌های ناگهانی در بازار سرمایه و همچنین به دلیل دور ماندن از ریسک‌های روزهای تعطیل، نقدینگی خود را از بازار خارج کنند.

نوروزی درباره وضعیت بازار سرمایه تا پایان سال گفت: قطعا این شرایط تا پایان سال ادامه نخواهد داشت چراکه سهام شرکت‌های ارزنده این بازار در حال رسیدن به کف قیمتی خود هستند و با توجه به این اصلاحات، بازار هم در حال رسیدن به کف‌های حمایتی پایین‌تر خود است، اما با در نظر گرفتن اخباری که در بازار وجود دارد، به نظر می‌رسد بعد از تعطیلی پیش رو، بازار شرایط بهتری داشته باشد چون بازار به حمایت یک میلیون و ۱۰۰ هزار واحدی رسیده است و از روز دوشنبه باید منتظر بهتر شدن شرایط در بازار باشیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۶۵۹۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان