//
کدخبر: ۲۹۴۷۸۵ //

چشم‌انداز پرچالش بازار نفت در سال ۲۰۲۱

دبیرکل اوپک گفت خطرهای کاهشی بسیاری برای بازارهای نفتی در نیمه نخست سال 2021 پیش بینی می‌شود.

به نقل از رویترز، دبیرکل اوپک گفت خطرهای کاهشی بسیاری برای بازارهای نفتی در نیمه نخست سال 2021 پیش بینی می‌شود.

به گزارش فرتاک نیوز، محمد بارکیندو گفت: «در میانه نشانه های امیدوارکننده، چشم انداز نیمه نخست سال 2021 بسیار پیچیده است و خطرات کاهشی بسیاری هنوز برای تغییر بازار وجود دارد.»

وی این اظهارات را در نشست کارشناسان اوپک پلاس بیان کرد. اوپک پلاس امروز برای تصمیم گیری در مورد میزان تولید در ماه فوریه نشست آنلاین دارند.

اوپک پلاس در ماه دسامبر تصمیم گرفتند تا تولید خود را از ماه ژانویه 500 هزار بشکه در روز به عنوان بخشی از افزایش تدریجی 2 میلیون بشکه ای افزایش دهند اما برخی از اعضا باتوجه به شیوع کرونا نیاز برای افزایش تولید را زیر سوال بردند.

عربستان در نشست قبلی، رویکردی محتاطانه در پیش گرفت درحالی که امارات و روسیه اعلام کردند افزایش سریع تر را ترجیح می دهند.

بارکیندو گفت: «کاهش فعالیت های اجتماعی و اقتصادی در برخی از کشورها پابرجاست و نگرانی در مورد گسترش نوع جدید این ویروس وجود دارد.»

وی اضافه کرد اقتصاد جهان می تواند در نیمه دوم 2021 با قدرت بهبود یابد اما بخش هایی نظیر سفر، گردشگری، تفریحات و اقامتگاه ها سال ها زمان می برد تا به سطح پیش از شیوع این بیماری بازگردد.

اوپک پلاس در سال 2020 به علت اقدامات قرنطینگی برای کنترل کرونا که تقاضا برای سوخت را کاه داد، مجبور شد تا سطح تولید خود را کم کند.

نخستین کاهش این گروه رقم بی سابقه 9.7 میلیون بشکه در روز بود. پس از آن، این رقم را به 7.7 میلیون بشکه در روز رساند و در نهایت از ابتدای ژانویه 2021 به روزانه 7.2 میلیون بشکه روز رساند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۴۷۸۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان