//
کدخبر: ۲۹۱۰۷۷ //

۱۰ روزمانده به "یلدا"، قیمت انار سرسام آور شد!

10 روز مانده به شب یلدا قیمت انار به میزان سرسام آوری بالا رفته و بیم آن می‌رود در روزهای انتهایی پاییز و در نزدیکی شب یلدا نرخ‌ها باز هم از رقم کنونی بالاتر برود.


10 روزمانده به "یلدا"، قیمت انار سرسام آور شد!

قیمت انار بسته به نوع آن در مغازه‌های سطح شهر کرمانشاه متفاوت است و ارزانترین آن با عنوان انار "ساوه" کیلویی 15 هزار تومان به فروش می‌رسد و قیمت تا کیلویی 25 هزار تومان نیز برای انار مناطق دیگر کشور با کیفیت‌های متفاوت بالا می‌رود. البته ممکن است در وانتی های دوره‌گرد انار با قیمت پایین‌تر هم یافت شود.

به گزارش فرتاک نیوز،با این روند شاید عده‌ای سودجو در این روزها از عرضه این میوه در بازار خودداری کنند تا بتوانند در آستانه شب یلدا آن را با قیمت بیشتری بفروشند و قیمت انار تا کیلویی 30 هزار تومان هم برسد.

رئیس اتحادیه بارفروشان کرمانشاه درباره وضعیت قیمت انار در میدان بار کرمانشاه گفت: هم اکنون قیمت هر کیلو انار در میدان بار از شش هزار تا 25 هزار تومان است.

عیسی حاج علیانی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه قیمت انار بر اساس جنس و کیفیت آن متفاوت است، افزود: انار ممتاز اکنون در میدان بار به قیمت کیلویی 25 هزار تومان عرضه می‌شود.

وی با بیان اینکه انار از معدود میوه‌هایی است که نسبت به چنین ایامی در سال قبل افزایش چندانی نداشته، خاطرنشان کرد: سال قبل نیز قیمت انار در میدان بار به طور میانگین 12 تا 13 هزار تومان بود.

به گفته رئیس اتحادیه بارفروشان کرمانشاه، این قیمت‌ها برای میدان بار است و با نزدیک به 30 درصد افزایش قیمت به عنوان سود میوه‌فروشان به دست مصرف کننده نهایی می‌رسد.

حاج‌علیانی احتمال افزایش بیش از این قیمت انار را در روزهای باقی مانده تا شب یلدا را بعید دانست و عنوان کرد: به نظر می‌رسد قیمت اکنون در سقف خود باشد و اگر بیشتر از این رقم برسد دیگر مردم خرید نخواهند کرد و روی دست عرضه کنندگان می‌ماند.

وی احتمال اینکه بعد از شب یلدا و با کاهش تقاضا، قیمت انار از ارقام کنونی پایین‌تر بیاید را بالا دانست.

رئیس اتحادیه بارفروشان کرمانشاه با بیان اینکه هم اکنون کمبودی از نظر عرضه انار در بازار نداریم و این میوه به وفور در مغازه‌ها وجود دارد، یادآور شد: البته این احتمال هست که برخی مقداری از انارها را برای روزهای انتهای باقی مانده تا شب یلدا نگه دارند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۱۰۷۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان